آبنما در طراحی باغ

آبنماهایی که برای باغ یا حیاط ویلا مناسب هستند

طراحی و ساخت آبنما مجزا از اینکه یک حرفه باشد، یک هنر است! برای ساخت انواع آبنما موزیکال یا آبنماهای ساده به مهارت های طراحی محوطه سازی و ترکیب عناصر مختلف نیاز است. آبنما و فواره میتواند در روح و جان تازه ای به یک مکان ببخشد. به خصوص اگر طراح بخواهد یک منظره معمولی سرسبز را به یک شاهکار طبیعت تبدیل کند.

ایده های کوچک و بزرگ متعددی برای ساخت انواع آبنما وجود دارد. اگر در زمینه آبنما در طراحی باغ فعالیت می کنید باید خلاقیت به خرج دهید.

مشتریان شرکت سازنده آبنما به دنبال آن هستند که سبک های جدید با منظره های چشم نواز را در محل مورد نظر خود اجرا کنند، بنابراین خلاقیت و ترکیب هنر با معماری، یک امتیاز بزرگ است!

برای محوطه سازی حیاط و باغ، چند ایده جالب طراحی و ساخت آبنما وجود دارد. شاید بد نباشد با این زیبایی ها بیشتر آشنا شویم. در این متن می خواهیم مدل های هنری و خلاقانه برای آبنما در طراحی باغ را به شما معرفی کنیم. این آبنماها می‌تواند به شکل معمولی یا موزیکال یا حتی همراه با نورپردازی اجرا شود. این سبک طراحی به انتخاب مشتری و بودجه مالی او بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک آب نمای خانگی مناسب را تهیه کنیم؟

۵ مدل آبنمای جذاب برای باغ حیاط یا محوطه ویلا

طراحی و ساخت آبنما

طراحی و ساخت آبنما

1- آبنمای سه طبقه

آبنمای سه طبقه در هر رنگ، ابعاد یا اندازه‌ای که در باغ قرار بگیرد، زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد. آبنمای موزیکال سه طبقه، یک مدل پلکانی است و ایده منحصر به فرد برای زیبایی منظره باغ یا حیاط ویلا محسوب می‌شود! حتی می‌توانید آبنمای کوچکی را در پاسیو داخل خانه خود بگذارید.

آبنما می‌تواند نقطه کانونی در حیاط شما باشد. زیباتر خواهد شد اگر اطراف آبنما را با گلدان های همیشه سبز، سرخس یا کاج های کوچک یا درختچه های سرسبز تزیین کنید. این آبنما، جلوه بصری رسمی اما آرامش بخش را ایجاد می کند.

جریان آب از سه پلکان به سمت پایین جاری می شود و بنابراین، صدای دلنشینی به گوش خواهد رسید. آبنماهای سه طبقه، انتخاب مقرون به صرفه برای مناطق مسکونی هستند. چه بسا این آبنما برای ورودی مجتمع های مسکونی انتخاب خوبی باشد.

2- آبنما طرح ویکتوریا

شاید با طراحی و ساخت آبنما مدل ویکتوریا کمتر آشنا باشید، اما این یکی از بهترین و زیباترین آبنماها برای حیاط، ویلا، محوطه سازی یا حتی داخل پاسیو است. این آبنما از یک پایه بزرگ که همان مخزن اصلی آب می باشد، تشکیل شده و یک مجسمه زیبا در میانه آن قرار می گیرد. در واقع، مجسمه محل خروج فواره‌های آب است.

آبنما طرح ویکتوریا می تواند با معماری و هنر تلفیق شود و سازه ای را به نمایش بگذارد که سبک ویکتوریایی را تداعی می کند. در اطراف این نوع آبنما می توانید گلدان های سفالی با درختچه های کوتاه قد بگذارید. ساخت یک حوضچه کوچک در کنار این آبنما می تواند آن را احاطه کند و زیبایی آن را چند برابر جلوه دهد. آبنمای طرح ویکتوریا اگر به شکل دایره ای ساخته شود، نمای زیباتر خواهد داشت.

3- آبنما طرح مجسمه

یکی دیگر از ایده های زیبا برای ساخت آبنما در حیاط یا باغ، آبنما طرح مجسمه است. در این سازه ها یک حوضچه به شکل دلخواه در روی زمین نصب می شود و یک مجسمه بزرگ با طرح و اندازه مناسب در میانه حوضچه، روی یک پایه قرار می گیرد. این نوع آبنماها در نوع خود منحصر به فرد هستند.

اگر به دنبال محوطه سازی بی نظیر و بی همتا در باغ و ویلای خود هستید، آبنما طرح مجسمه برای شما بهترین انتخاب است. مجسمه می تواند محل خروج فواره‌های آب باشد. در اطراف حوضچه می توانید فضای سبز یا گل های رنگارنگ قرار دهید که زیبایی و شکوه مجسمه را چند برابر سازد!

4- آبنما به سبک ژاپنی

اگر جستجویی در میان ساخت آبنما به سبک ژاپنی داشته باشید، متوجه خواهید شد که عناصر طراحی ساختمان به این سبک، چقدر ظریف و خاص هستند! این نکات در ساخت آبنما موزیکال و آبنمای معمولی نیز وجود دارد. در این مدل آبنماها، یک حوضچه کوچک در محل مورد نظر قرار می گیرد. سپس یک خروجی آب از یک دهانه در ارتفاع مشخص تعبیه می شود تا آب از آنجا به داخل حوضچه بریزد.

اصول ساخت این آبنما بر مبنای ایجاد صدای آرامش بخش قطرات آب است. وقتی آب به داخل حوضچه جریان پیدا می کند، نمای ساده اما لذت بخشی دارد. این نوع آبنماها به نگهداری کمتری نیاز دارند، بنابراین پرهزینه نیستند.

5-آبنما طرح آسیاب سنگی

برای طراحی و ساخت آبنما در حیاط یا باغ لازم نیست ایده های پیچیده ای را اجرا کنید. گاهی ساده بودن می‌تواند منظره های جذاب تر را نمایش دهد. یکی از این طرح ها، ساخت آبنما طرح آسیاب سنگی است.

در این طرح ها، یک فواره، نقطه کانونی چشم ‌انداز موجود خواهد بود. یک سنگ دایره ای شکل با ناهمواری های مشخص در محل مورد نظر روی زمین نصب می شود. ناهمواری سطح فوقانی سنگ آسیاب، تمایز بصری را ایجاد می‌کند. پس فواره های کوچک و بزرگ روی آن به جریان می افتند. این یک منظره بی نظیر است که اگر با سنگ های مختلف ترکیب شود و گیاهان رنگارنگ اطراف آن قرار گیرند فوق العاده خواهد شد.

برای اجرای هر نوع آبنما در حیاط ویلای خود می توانید بر روی تجربه و مهارت مهندسان ما حساب کنید.

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *