نازل های مه ساز

سیستم مه ساز یا همان سیستم مه آلودگی ، سیستمی است که محیط را در مدت زمانی کوتاه خنک و مرطوب می کند و رطوبت مورد نیاز گیاهان در محیط یا در گلخانه ها تامین می کند.همچنین برای از بین بردن بو و ایجاد جلوه های ویژه از طریق سرکوب گرد و غبار ، خنک شدن در فضای باز و تصاویر مه و دود استفاده می شود.

سیستم مه ساز فشار بالا

  سیستم مه ساز فشار قوی آب را از لجن جدا کرده و آن را مه می کند. با محیط مورد نظر رقیق شده با نازلهای مورد استفاده در واحدهای فشار قوی تزریق می شود. کیفیت آب به نوع نازل مورد استفاده بستگی دارد. ضخامت انواع نازل وجود دارد تا آب باران در هوا آویزان شود. سیستم مه ساز که موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و رسیدن به هدف با حداکثر کارایی حاصل از میدان مورد استفاده می شود ، آب را از طریق میکرو نازل ها به سختی خاصی منتقل می کند و این فرایند با پاشش فشار بالا انجام می شود. در این زمان آب در ذرات کوچک به نام میکرون شکسته می شود. نازلهای مورد استفاده در پاشش آب با وجود تأثیر سایشی با فشار زیاد ، از فلزات بادوام تولید می شوند. در سیستم مه ساز فشار کم ، آب در فشار 6-7 بار در برابر فشار 70 تا 150 بار در فشار زیاد اسپری می شود.

سیستم های مه ساز

  سیستم های مه ساز سیستمی است که در ده ها منطقه استفاده می شود. با اهداف مختلفی از جمله رطوبت ، سرکوب گرد و غبار ، ضد عفونی ، دفع زدا و غیره ، بخصوص در سرمایش با کاهش دمای محیط سرو می شود. امروزه کشت گلخانه ای یک فرآیند کشت بسته در رطوبت و درجه حرارت خاص است. رطوبت گلخانه ، که با افزایش راندمان به دستیابی به تولید هدف کمک می کند ، با کاهش مصرف آب در حالی که با اثر خنک کننده ، فضای سبز را افزایش می دهد ، راندمان را افزایش می دهد. خنک کننده حیوانات ، تولید قارچ ، مناطق تولید صنعتی ، پردازش کاغذ نساجی ، کنترل بو ، سرکوب گرد و غبار ، جلوه های ویژه و خنک کننده در فضای باز از مناطق اصلی استفاده است.

  • در خنک شدن زمین ، حیوانات در محیط راحت تری نگهداری می شوند و بهره وری با استفاده از اماکن تولید جمعی افزایش می یابد.
  • این سیستم های موجود را قادر می سازد تا در برنامه های صنعتی و در محیط های تولید نساجی کارآمدتر عمل کنند.
  • سیستم مه ساز مورد استفاده برای کنترل بو و سرکوب گرد و غبار. در از بین بردن بو ، گرد و غبار و آفات ناخواسته مؤثر است.
  • اثرات ویژه مه و دود ایجاد شده با مشاهده تصویر توجه شما را از فعالیتهایی که برای افزایش درآمد حاصل از این رویداد استفاده می شود ، جلب می کند.
  • در روز خنک و خنک کننده هوا می توان از یک تراس رستوران یا کافه با سیستم مه ساز استفاده کرد.

سیستم مه پاش یا رطوبت ساز که به سیستم های فوگر و یا مه ساز معروف اند ابزاری مناسب برای ایجاد رطوبت در فضاهایی مانند گلخانه های پرورش گیاهان و حتی در کنسرت ها و یا در بعضی از رستوران ها و در باغ ها و اماکن زینتی که در فضاهای سبز عناصر معماری به کار گرفته شده است، به کار می رود در باغ های تفریحی برای خنک کردن محیط خصوصا در فصول گرم سال و همچنین برای ایجاد زیبایی بیشتر و ایجاد حس لطافت و آرامش در این مکان ها می باشد و همچنین در سالن های پرورش دام و طیور نیز کاربرد بالایی دارد.

همانطور که می دانیم با گرم شدن کره زمین و کمبود بارش در کشورمان این سیستم کاربرد بیشتری پیداکرده است نازل های مه پاش در عین هزینه مناسب ، علاوه بر ایجاد زیبایی خاص، به خنکی و طراوت فضای محیط نیز کمک کرده و بدون خیس کردن محیط رطوبت آن مکان را تامین کرده و هوای مطبوع و دلپذیری به فضا می بخشد.

اساس کار نازل های مه ساز

این نازل ها آب را دراندازه های بسیار کوچک که حدودا 3 تا 20 میکرون می باشد تولید کرده و به طور یکنواخت در کل محیط پخش می کند این ذرات در هوا به دلیل سبک بودن با گرمای هوا تبخیر شده و ناپدید می شود و فضا را خنک کرده و رطوبت هوا را افزایش می دهد.

اجزای تشکیل دهنده یک سیستم مه پاش به شرح زیرمی باشد :

پمپ پیستونی فشار بالا

فیلتر آب

شیلنگ های پر فشار

نازل های مه پاش

و سختی گیر آب

جهت استفاده از نازل های متحرک اینجا کلیک کنید.