تأثیر شگفت انگیز آبنمای موزیکال بر زیباسازی شهرها

تأثیر شگفت انگیز آبنمای موزیکال بر زیباسازی شهرها

تأثیر شگفت انگیز آبنمای موزیکال بر زیباسازی شهرها

آبنماهای موزیکال و رقصنده، فواره های پویا و تماشایی هستند، و می توان آنها را جزو نوع بسیار خاصی از آبنماهای زینتی نیز قلمداد کرد. این آبنماها معمولاً اجراهای متفاوتی را ارائه می دهند. آنها از فواره های زینتی استاندارد و عریض تر ساخته شده اند و فناوری آنها نیز پیچیده تر است.

آبنماهای موزیکال همراه با نورپردازی، برای ایجاد نمایش های خیره کننده، پر از حرکت و تلاطم، طراحی شده اند. این محصولات تأثیر شگفت انگیزی در زیباسازی نمای شهری در مکان های مختلف دارند.

معمولاً از این فواره ها به منظور تماشای ویژگی های آب، و جلوه نور خیره کننده آنها (و در اکثر موارد همراه با پخش موسیقی) استقبال می شود. آنها برای لذت بردن رهگذران در فضاهای بیرونی، بسیار عالی هستند. در ادامه درباره تأثیر شگفت انگیز آبنمای موزیکال بر زیباسازی شهرها بیشتر توضیح می دهیم.

سازه های آبی، تزئینی و بزرگ؛ خلق یک اثر هنری!

اندازه بزرگ و کیفیت فوق‌العاده عالی که برای انواع آبنماهای موزیکال بیان کردیم، دلیلی است که نشان می دهند فواره‌های رقصنده می توانند در ایجاد منظره ای زیبا و وسیع، به کار بروند. بنابراین معمولاً در حوضچه ها و دریاچه های مصنوعی بزرگ، در شهرها، شهربازی، مجموعه های تجاری و یا هتل های لوکس نصب می شوند.

مناظر زیبایی که به واسطه نصب آبنماهای موزیکال در این مکان ها فراهم می شود، همراه با ترکیب پویایی از عناصر ارائه شده توسط فواره های رقصنده، زیبایی بی حد و مرزی را ایجاد می کند.

مکان های روبازی که معمولاً فواره ها و آبنماهای موزیکال آنجا نصب می شوند، این امکان را فراهم می کنند که هر نوع جت آب، حتی با ارتفاع بسیار بلند را در طراحی خود بگنجانید.

وقتی در مورد فواره های موزیکال صحبت می کنیم، باید یک نوع طراحی جالب و بی نظیر را معرفی کنیم: فواره های رقصنده شناور! این فواره ها (که معمولاً آبنماهای موزیکال هستند) به گونه ای حرکت می کنند که پاشش آب به هر طرف امکان پذیر است. محل فرود فواره آب در این مدل طراحی خاص، فقط لبه های حوضچه نیست!

بیشتر بخوانید: خرید آبنمای موزیکال حرفه ای

سیستم های کنترل آبنماهای موزیکال

آبنمای موزیکال

آبنمای موزیکال

در فواره‌های رقصنده، کنترل آبنماهای موزیکال و جلوه‌های ویژه، بسیار پیچیده‌تر از انواع دیگر است. هر جت آب و منبع نور متحرک، نیاز به کنترل مستقل دارد. از سوی دیگر، این ویژگی باعث می شود که ترکیب های مرتفع و جالبی ایجاد شود.

سیستم های کنترل برای این نوع آبنماهای موزیکال شامل یک شیر الکتریکی با سرعت عمل بالا، قابل غوطه ور شدن در آب، برای هر جت آب منفرد است. این عناصر به اپراتور اجازه می دهد تا انتخاب کند که چه زمانی، هر واحد را فعال یا غیرفعال سازد. البته این عملکرد بدان معناست که آبنماهای رقصنده، حس زیبایی شناختی و جنب و جوش بیشتری نسبت به آبنماهای زینتی استاندارد ارائه می دهند.

کل سیستم توسط یک پروتکل هوشمند کنترل می شود که به لطف آن می توان به هر عنصر، یک کانال اختصاص داد: الکترو ولو (جت های آب)، چراغ ها، پمپ ها …؛ این نرم افزار واقعاً پیچیده است و در یک جعبه برق اختصاصی فواره، نصب شده است.

اجرای تماشایی نور و رنگ در انواع آبنماهای موزیکال حرفه ای

نور، یک ویژگی بسیار ارزشمند و برجسته در تمامی آبنماهای موزیکال و رقصنده است. این فواره ها معمولاً در طول شب به حداکثر شکوه خود می رسند؛ زمانی که جلوه های جریان آب، در حال پرواز به ارتفاع، با نورپردازی و ترکیب رنگ ها بازی می کند.

منابع نور مورد استفاده در فواره های موزیکال، در 99 درصد موارد، RGB است، اگرچه نور سفید نیز می تواند نصب شود. درست مانند بقیه ویژگی ها، رنگ، شدت و جت آب نیز توسط فناوری های هوشمند اختصاصی کنترل می شود.

بیشتر بخوانید: آبنمای کف خشک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قدرت بالا برای پمپاژ آب در آبنماهای موزیکال

باید اشاره کنیم که فواره ها و آبنماهای موزیکال برای اینکه بهترین عملکرد خود را داشته باشند، پمپاژ بالایی دارند (زیرا جریان های عظیم آب را جابجا می کنند)؛ همچنین برای زیباتر بودن، نیاز به منابع روشنایی دارند. از جمله دلایل مهم این است که جریان های آب در این فواره ها، باید کاملاً بلند و نه چندان باریک باشند تا از فواصل دور به وضوح دیده شوند.

اگر قدرت پمپاژ آبنماهای موزیکال باید زیاد باشد، قدرت روشنایی نیز باید بالا باشد؛ اگرچه در حال حاضر اکثر لامپ ها با تکنولوژی LED کار می کنند، اما زمانی که یک فواره شامل تعداد زیادی لامپ نور باشد، نیاز آن به توان ورودی، به طور تصاعدی افزایش می یابد.

آبنماهای موزیکال و رقصنده نورانی، نمایش های واقعی از نور، آب، رنگ و صدا هستند؛ یعنی ترکیبی از فناوری نوآورانه، خلاقیت و هنر، که به هم می پیوندند تا زیبایی چشمگیری را در این عناصر محوطه سازی و زیباسازی شهرها به نمایش بگذارند!

تأثیر آبنماهای موزیکال بر ساخت و ساز شهری

امروزه فواره های موزیکال، به عنوان بخش مهمی از زیباسازی شهری مدرن، تحت تأثیر ساخت و ساز و محوطه سازی قرار می گیرند. مهم ترین تأثیرات انواع آبنماهای موزیکال بر زیباسازی فضای شهری به صورت زیر هستند:

آبنماهای موزیکال همراه با نورپردازی

آبنماهای موزیکال همراه با نورپردازی

1- کمک به زیباسازی و حفاظت از محیط زیست

نصب آبنماهای موزیکال و نورانی در معابر شهری، در مکان های گردشگری یا تفریحی باعث ایجاد یک منظره خوب و حس متفاوت می شود. آبنماها، به ویژه اجرای فواره های موزیکال در مقیاس بزرگ، نقشی مهم در حفظ محیط زیست دارند.

شبنم آب تولید شده در فرآیند جت آب می تواند هوای اطراف را مرطوب کند، گرد و غبار و دما را کاهش دهد؛ و آب را می توان تصفیه و بازیافت کرد. همچنین در عین زیبایی بخشیدن به محیط، موجب صرفه جویی زیادی در منابع آب می شود. برخورد قطرات آب خارج شده از فواره آب، مقدار زیادی یون اکسیژن منفی را تولید می کند که برای سلامتی انسان کاملاً مفید است.

2- ارزش هنری آبنمای موزیکال

در طول تاریخ، بارها ثابت شده است که نصب انواع فواره ها و آبنماها می تواند یک اثر هنری کلاسیک و سرشار از سرزندگی باشد. اجرای آبنما، به ویژه برای جلوه های هنری فواره موزیکال، جشن باشکوهی از صدا، نور، برق و آب را برگزار می کند!! گاهی این سازه های آبی به قدر باشکوه و تماشایی هستند که گویی یک هنرمند، آن را نقاشی کرده است!

3- ارزش تجاری آبنماهای موزیکال

علاوه بر زیباسازی و حفاظت از محیط زیست و جلوه های هنری، فواره ها و آبنماهای موزیکال در مقیاس بزرگ، دارای ارزش تجاری نیز هستند. آبنما نه تنها نمایش شگفت انگیز آب را برای شهروندان به ارمغان می آورد، بلکه به بازدیدکنندگان این احساس را می دهد که منظره ای رویایی را تماشا می کنند.

در حالی که آبنماها، یک اثر هنری شگفت انگیز هستند، تصویر شهر را بهبود می بخشند و جذابیت جاذبه های گردشگری را بیشتر می کنند. پس آبنماهای موزیکال نه تنها فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری در شهر معرفی می کند، بلکه مردم بسیاری را به منطقه تجاری اطراف فواره موزیکال، جذب می نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *