چگونه یک آب نمای خانگی مناسب را تهیه کنیم ؟

مقدمه

داشتن یک آب نمای خانگی موضوع بسیار جذابی به نظر می‌رسد، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که آب نما ای که برای خانه خود انتخاب می کنید، باید در ابعاد متناسب و هماهنگ با ابعاد خانه باشد. از آب نماها و آبشارهای مصنوعی می توانید در فضای حیاط منزل، پشت بام، لابی، پاسیو و ویلای خود استفاده کنید و از زیبایی آن ها و هوای خنک و مرطوبی که ایجاد می کنند، نهایت لذت را ببرید. بهترین آبنمای خانگی در انواع طرح و رنگ، شکل و ابعاد مختلف و حتی جنس های مختلف وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه ی خودتان آب نمای مورد نظرتان را در بازار و از شرکت سازنده آبنما به صورت آماده انتخاب و خریداری کنید. همچنین می توانید خودتان با استفاده از گلدان های سفالی، سیمان، سنگ های مصنوعی و پمپ های آب و یا حتی با وسایل دور ریختنی، یک آب نمای  زیبا  خلق کنید.

آب نمایی که برای خانه ی خود انتخاب می کنید، نباید زیاد بزرگ و یا کوچک باشد و همچنین در محل های پر رفت و آمد نباید آن را نصب کنید، چرا که می تواند باعث مشکل  شود. اگر قصد خرید و اجرای بهترین آبنمای خانگی دارید، می توانید به شرکت فنی مهندسی، آب و آسمان پارسه که تولید کننده ی آب نمای موزیکال و شیشه ای و انواع دیگر هستند، مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی تهیه یک آبنمای خانگی متناسب با فضای منزلتان بیشتر آشنا کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین آبنمای خانگی

توجه به نکات ذیل در هنگام اجرای آب نمای خانگی مهم می باشند.

  • انتخاب محل مناسب برای نصب آبنمای خانگی:

قبل از نصب آب نمای خانگی بهتر است که طرح آن را بر روی یک کاغذ یا مقوا طراحی کنید و یا از شبیه سازی های کوچک استفاده کنید تا بتوانید محل مناسب را برای نصب آن انتخاب کنید.

  • طرح انتخابی برای آب نمای خانگی:

برای طراحی آب نمای خانگی تان و انواع آبنما موزیکال بهتر است در ابتدا مشخص کنید که می خواهید آب نمای شما چه نوع ویژگی هایی داشته باشد، قصد دارید آب نمای موزیکال داشته باشید یا آبنمایی که قابلیت نور پردازی داشته باشد و یا فقط می خواهید از یک آب نمای تزیینی ساده و خاص استفاده کنید. بعد از انتخاب طرح باید به این نکته توجه کنید که طرح انتخابی برای آب نمای شما با دکوراسیون منزل تان سازگاری دارد یا خیر.

از آن جا که هر نوع آب نما با هر ویژگی می تواند صداهای مختلفی از خود ایجاد کند، شما باید در ابتدا محل مناسب آب نما را با توجه به صدایی که ایجاد می کند در نظر بگیرید. به عنوان مثال در زندگی آپارتمانی بهتر است از آب نماهای آپارتمانی با صدای کمتر استفاده کنید تا باعث ایجاد سر و صدای بیشتر و عدم آرامش در شما نشوند.

  • نقطه کانونی برای نصب آبنما:

بهتر است برای این که، آب نمای شما  جلوه بیشتری داشته باشد اگر فضای کافی دارید، آن را در مرکز خانه یا آپارتمان خود نصب کنید. برای این کار می‌ توانید از آب نماهای گلدانی یا چند طبقه و به اصطلاح چند لایه کنید، استفاده کنید.

  • وزن انتخابی برای آبنما:

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید بهترین آبنمای خانگی باید به آن توجه کنید، وزن آب نما می باشد. برای خانه، آب نماهای سنگی به خاطر وزن زیاد مناسب نمی باشند. شما می توانید برای منزل خود از آب نماهای چوبی یا آب نماهای فایبرگلاس که از سبک ترین مدل آب نما های خانگی موجود در بازار می باشند، استفاده کنید. وزن آب نما ها هرچه سبک تر باشند، شما برای جابه جایی آن در فضای داخلی منزلتان راحت تر هستید.

 بهترین وزن آبنمای خانگی

  • ابعاد و شکل آبنمای خانگی:

بعد از آن که محل نصب آب نما را در فضای داخل خانه ی خود انتخاب کردید باید به مدل و ابعاد آب نما توجه کنید. از آب نماهای نسبتا بزرگ و یا متوسط می توانید در مرکز آپارتمان خود استفاده کنید.

آب نماهای بزرگ جلوه بیشتری نسبت به آب نماهای کوچک تر دارند. اگر فضای آپارتمان شما بزرگ باشد، می توانید از آب نما های مرتفع و چند طبقه استفاده کنید. ولی اگر فضای کافی ندارید، می توانید از آب نماهای دیواری، رومیزی و کوچک تر استفاده کنید.

 اگر منزلتان دارای حیاط می باشد، می توانید آب نما را در داخل حیاط متناسب با فضا و ابعاد حیاط خود انتخاب کنید و سپس آن را  فیکس کنید.

  • شعاع آبنما های خانگی :

شعاع آب نماهای خانگی، موزیکال و آبنما کف خشک از آخرین مواردی است که باید به آن توجه کنید. در هنگام خرید بهترین آبنمای خانگی باید بدانید که این آب نما آب را تا چه شعاعی پرتاب می کند. آب نماهایی که شعاع آب در آن ها زیاد باشند، باعث خیس شدن زمین و لغزنده شدن آن  می شوند، بنابراین آب نماها بهتر است در حیاط  منزل نصب شوند. شما می توانید از آب نماهایی با شعاع آب کم تر درفضای داخل منزلتان استفاده کنید.

بهترین آبنمای خانگی

بهترین آبنمای خانگی دارای مشخصات زیر می باشد:

  • تصفیه کردن هوا:

با توجه به مشکل آلودگی هوا به جای استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توانید در فضای منزل تان از یک آب نمای خانگی زیبا استفاده کنید.

  • مرطوب نگه داشتن هوا:

آب نماها  قابلیت این را دارند که هوای فضای خانه را مرطوب نگه دارند، در تابستان و به ویژه در مناطق گرمسیر، استفاده از آب نماها برای برقراری رطوبت هوا و سلامت پوستتان مناسب می باشند.

  • زیباتر شدن محیط:

علاوه بر ویژگی های مثبتی که آب نماها دارند و در بالا به آن اشاره کردیم، آب نماها می توانند باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون منزل شما نیز شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *