ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای چیست؟

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای چیست؟

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای مطابق با دو نوع رویکرد در طراحی و معماری این نوع سازه ها تعریف می شود؛ اول، “طراحی آبنما” و دوم، “عناصر تکمیل کننده آبنما“؛ که هر دو رویکرد، به نوعی به یکدیگر وابسته هستند. آن چیزی که شما در معابر شهری، حوضچه های میدان های شهر یا ورودی مراکز تجاری و تفریحی مشاهده می کنید و از تماشای فواره های آب لذت می برید، در واقع برگرفته از یک معماری ترکیبی است که دو دیدگاه را شامل می شود.

همه انواع آبنماهای موزیکال، یک شکل و یک اندازه نیستند. این سازه ها از نظر نوع طراحی و ساخت و متریال به کار رفته نیز با هم فرق دارند. زمان زیادی از آن دوران گذشته است که فقط یک فواره در میان فضای سبز پارک ها نصب میشد تا فضای زیباتری خلق شود؛ امروزه شاهد هستیم که از انواع آبنما با فواره های رقصان و نورپردازی برای زیباسازی فضاهای شهری و بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود.

زمانی می توان گفت طراحی آبنما موزیکال به عنوان یک محصول، منحصر به فرد است که از فناوری های هوشمند و ترکیبی در آن استفاده شده باشد. فواره ها بر اساس یک سری معیارها در آبنما نصب می شوند. طراحی هوشمندانه این آبنماها، نقطه تمایز و قدرت یک پروژه نسبت به سایرین هستند. و امروز ما می دانیم که آبنما هوشمند، چیزی فراتر از یک حوضچه ساده و تعدادی فواره معمولی است!

بیشتر بخوانید: نمونه کارهای پروژه آبنما

معیار یک طراحی حرفه ای برای ساخت آبنما موزیکال چیست؟

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای

برای آبنما سنتی یا آبنمای حرفه ای و پیشرفته، زمانی بهترین پروژه ها ایجاد می شوند که طراحان آبنما، درک کاملی از حرکت جریان آب و اصول مهندسی داشته باشند. این یک توانایی و مهارت است که با دانش تخصصی و تجربه به دست می آید.

بهترین طراحان در شرکت سازنده آبنما باید اطلاعات کامل و جامع درباره زیبایی شناسی، خواص منحصر به فرد آب، تکنیک های نورپردازی، سیستم های کنترل هوشمند، پخش موزیک و … داشته باشند تا بتوانند هر عنصر را در جای خود در پروژه های آبنما موزیکال به کار ببرند. اینها بخش بزرگی از ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای هستند.

برخی از معیارهای طراحی حرفه ای در ساخت آبنما موزیکال عبارتند از: خواص فیزیکی آب؛ تعداد نازل ها؛ شعاع پاشش آب؛ ارتفاع صعود فواره؛ سرعت صعود و سقوط جریان آب از فواره ها؛ متریال حوضچه؛ مدل نازل ها؛ قابلیت پخش موزیک؛ نوع و تعداد منابع نور؛ خلاقیت در طراحی ظاهری.

بیشتر بخوانید: خرید نازل آبنما کف خشک

مهم ترین ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای از نظر طراحان

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای چیست؟

ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای چیست؟

1-سبک و نحوه کار فواره ها

آبنماهای موزیکال حرفه ای به گونه ای طراحی می شوند که فواره های زیبا داشته باشند و زیباترین نما را خلق کنند! این مهم ترین ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای است، چرا که باید همراه با جریان رقصنده آب، موزیک نیز پخش کند و اگر نورپردازی داشته باشد، باید بتواند جلوه بصری فوق العاده ای را نیز به نمایش بگذارد!

در این خصوص، عمق حوضچه آبنما، تعداد فواره ها، عمق فواره داخل مخزن، ارتفاع بلند شدن جریان آب توسط فواره ها، سرعت سقوط و قابلیت کف سازی آب در حوضچه، مواردی هستند که در این دسته بندی باید به آنها توجه کرد. شاید طراحی و انتخاب فواره ها و نازل های آب در نگاه اول، ساده باشد، اما یک عنصر حیاتی و ضروری است و باید این کار را به بهترین شرکت سازنده آبنما موزیکال واگذار نمود.

2-نوع جریان آب در فواره ها

برای انواع نازل آبنمای موزیکال به عنوان تجهیزات آبنما، سه نوع جریان آب تعریف می شود:

  • نازل های نازک؛ این نازل ها جریان آب را بسیار باریک و با فشار خارج می کنند؛ این جریان آب در فواره ها معمولاً سرعت زیادی دارند و تا ارتفاع بیشتری بالا می روند. ارتفاع این نازل ها قابل کنترل است.
  • نازل های ضخیم توپر؛ این نازل ها یک جریان آب ضخیم و توپر را به سمت بالا ایجاد می کنند و معمولاً سرعت کمتری دارند.
  • نازل های ضخیم توخالی؛ این نازل ها جنبه تزئینی دارند و با سرعت کمتری، جریان آب را به سمت بالا ایجاد می کنند. نازل های توخالی می توانند باریکه توخالی آب را ایجاد کنند که مانند یک لوله دیده می شود.

استفاده از انواع جریان آب که توسط نازل های متنوع در آبنماها وجود دارد، یکی از مهم ترین ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای است. وقتی نوع و شیوه حرکت فواره های آب، متنوع باشد، هنگام حرکت یا پخش موزیک، جلوه تماشایی خلق می کند! فواره های رقصنده در انواع آبنمای ریتمیک، یک ارزش و مزیت رقابتی برای هر پروژه به شمار می روند.

3-انتخاب موزیک مناسب برای آبنما

سومین مزیت بزرگ که هر آبنما موزیکال حرفه ای باید داشته باشد، ملودی یا موزیک مناسب است. وقتی در حال تماشای یک آبنمای موزیکال نورانی هستید، چیزی که آرامش خیال را در شما ایجاد می کند، نوع ملودی پخش شده از آبنما و صدای سقوط جریان آب به داخل حوضچه است. این صداهای ترکیبی، گاهی آنچنان ملایم و روح نواز هستند که شما را به دنیای رویا و خیال می برند! به طوری که از لحظه اکنون، غافل می شوید!

4-قابلیت تولید مه ناشی از پخش قطرات آب

یکی دیگر از ویژگی های آبنما موزیکال حرفه ای، قابلیت تولید مه، ناشی از پخش قطرات ریز آب در هوا است. برای ایجاد این خاصیت در یک آبنما، باید در انتخاب نوع نازل ها دقت کنید. وقتی باریکه های آب به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، قطرات آب به هر طرف پخش می شود و یک فضای مه آلود را ایجاد می کند. مه می تواند پرتوهای نور را منعکس و پخش کند! ترکیبی از مه و پخش نور، فضای رمانتیک و بسیاری تماشایی را به نمایش می گذارد!

بیشتر بخوانید: تأثیر شگفت انگیز آبنمای موزیکال بر زیباسازی شهرها

جمع‌بندی و نتیجه گیری

مواردی که در قسمت بالا درباره مهم ترین ویژگی های آبنما موزیکال به آنها اشاره کردیم، یک کلیت هستند؛ جزئیات بسیاری در زمینه طراحی و ساخت انواع آبنما وجود دارند. بهترین شرکت های پیمانکار آبنما می توانند که در هر پروژه باید به کدام عناصر توجه کنند. شما نیز می توانید بر روی تجربه و تخصص این تیم حرفه ای حساب کنید. برای دریافت قیمت آبنما و امکان سنجی پروژه مورد نظر خود، همین حالا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *