نازل های جامپینگ جت

نازل جامپینگ جت چیست و چگونه کار می کند؟

این نوع از نازل ها با به کنترل درآوردن حرکت مولکولهای آب، آن را به صورت میله ای شکل و بدون پاشش در آورده و همچنین با استفاده از قطع کننده تعبیه شده در خروجی آن، آب را به صورت قطعه های پشت سر هم و بر اساس هر بازی که به آن داده می‌شود در می آورد. زیبایی این نازل ها در یک دست کردن آب و پرتاب آن بدون هیچ پوشش و فرود آن دقیقاً در یک نقطه می باشد. همچنین با اضافه شدن نور پروژکتور موجود در کنار این نازل، این حالت میله ای شکل با ترکیب ۱۶ میلیون رنگ متفاوت دیده می‌شود. در این نازل ها قابلیت رقص آب با موسیقی توسط برنامه ریزی رایانه ای نیز وجود دارد.

جت لمینار چیست؟

فرآیند.

مرحله 1: آب آشفته ناشی از پمپاژ یا فشار آب وارد واحد محفظه لایه ای جت می شود. واحد بسیار گسترده تر از لوله ای است که آن را تغذیه می کند. این سرعت را تا حدی کاهش می دهد اما آب هنوز مقدار مشخصی از تلاطم را حفظ می کند.

مرحله 2: برای مقابله بیشتر با این ، واحد چند لایه حاوی مش ضخیم یا لوله های مستقیمی کوچکتر شبیه به یک جعبه نوشابه است. مجبور کردن آب از طریق لوله های بسیار کوچکتر باعث می شود که مولکول های آب در یک جهت واحد حرکت کنند و حرکت راه جانبی را محدود می کنند.

مرحله 3: در این مرحله آب آماده تبدیل به جریان جت لمینار است. نازل های چند لایه عموماً از 5 میلی متر تا 20 میلی متر عرض دارند اما می توانند بزرگتر باشند. طراحی جت ورقه ای ، به نازل نیاز دارد تا حد امکان بدون اصطکاک و صاف باشد. وظیفه نازل ها محدود کردن تلاطم ناشی از آن و اطمینان از پایان و جهت صاف به دیواره خارجی جریان جت است.

اثرات جریان چند لایه( لمینر ) بر روی آب همانطور که گفته شد مانند یک لوله شیشه ای شفاف است که یک جایی پایان دده می شود ، اما آنچه که کمتر در مورد آن شناخته شده است اثرات آن بر جریان جت ها و چگونگی رفتاریک حالت لمینر است. برای شروع در مقایسه با پمپ و نازل استاندارد در مقابل باد بسیار مقاوم تر است و  ودر خود حوض هم برخورد بسیار کمتری ایجاد می کند. در مورد خود آب هم كمتر پاشش و سر و صدا ایجاد می کنند .

ویژگی های جت لمینار

دو مؤلفه آخر مورد نیاز برای ایجاد جت های پرش یا آب رقصنده مکانیزم برش و چراغ های RGB یا RGBW است.

جت های چند لایه تجاری دارای وسیله ای هستند که به آن برش داده می شود ، این تیغه ای است که سریع حرکت می کند و فوراً جریان آب را منحرف می کند و قطع می کند. این حرکت با حرکت آب در یک جهت ، به نظر می رسد که شکسته می شود و سپس ناپدید می شود.

جت و برش لمینار به تنهایی می توانند نمایش های بسیار موثری در آبنما ایجاد کنند اما برای به دست آوردن بیشترین استفاده از آنها با استفاده از چراغ های LED باعث می شود همه چیز به یک سطح کاملاً جدید برسد.

این حالت جریان آب شفاف و روان آب رو به پایین اجازه می دهد تا ذرات نور از دیوار جت در جهت جریان آب به پایین حرکت کنند. بسته به منبع تغذیه ، جت های چند لایه با فیبر نوری یا روشنایی LED در داخل جت لمینار تعبیه شده اند. از نئون های مختلفی می توان استفاده کرد (16 میلیون) و فقط آنها جریان جت لمینار را روشن می کنند که می تواند تأثیر رقصنده را پالس کند. جت های چند لایه را می توان با استفاده از فناوری DMX بر روی رایانه یا جعبه کنترل از قبل برنامه ریزی شده DMX کنترل کرد.

فناوری DMX در نورپردازی مرحله ای استفاده می شود و نوعی سوئیچ ولوم / کم رنگ و روشن / خاموش است که از طریق یک برنامه کامپیوتری کنترل می شود.

بخش آخر فناوری جت لمینار معرفی پمپ های DMX است.  در دسترس نبود یا خیلی گران بودند. پمپ های جت لامینار در واقع پمپ هایی هستند که توسط فناوری DMX کنترل می شوند و به شما قدرت افزایش یا کاهش حجم آبهای جت لمینار را می دهند.

برای خرید نازل های مه ساز اینجا کلیک کنید.