آبنمای کوچک برای باغ

آبنمای کوچک برای باغ + معرفی ایده های جدید

آبنمای کوچک برای باغ + معرفی ایده های جدید

آبنمای کوچک برای باغ می تواند یک نقطه کانونی برای جلب توجه را ایجاد کند؛ همان چیزی که فضای سبز باغ یا محوطه ویلای شما را زیباتر از هر قسمت دیگر تغییر خواهد داد! اگر به فکر بازسازی پاسیو در آپارتمان یا پنت‌هاوس خود هستید، حیاط خلوت دارید، یا به فکر چمن کاری در حیاط ویلا افتاده‌اید، استفاده از یک آبنمای زیبای کوچک که فواره جوشان دارد، می‌تواند ایدهای خلاقانه باشد.

ویژگی های زیادی را می توانید در ساخت آبنما اجرا کنید. همچنین اگر تمایل داشته باشید می توانید اطراف  محل خروج فواره های آب را به زیباترین شکل محوطه سازی کنید.

آبنمای کوچک برای زیباتر کردن منظره باغ نه تنها عناصر متفاوتی را به فضای شما می بخشد، بلکه به لطف صدای آرامش بخش آب روان، محیط آرام‌تری را در اختیار خواهید داشت! جریان آب که از فواره خارج می شود و در حوضچه سقوط می کند، تاثیر زیادی در آرامش روحی دارد! صدای آب، لطافت و طراوت زیادی دارد؛ گویی به یک موسیقی گوش نواز و رویایی گوش می دهید!

انواع آبنما ریتمیک با طراحی های متفاوت در دسترس هستند. برخی از سازندگان سعی می کنند آبنماهای کوچک را به گونه ای طراحی کنند که با محوطه یک باغ کوچک سازگار باشد.

فواره های کوچک نیازی به تعمیرات و نگهداری چندان پیچیده ای ندارند، اما تجهیزات آبنما باید توسط متخصصان، نصب، بازرسی یا تعویض شود.

ایده هایی که در طراحی و ساخت آبنمای کوچک برای باغ وجود دارد، هنری، خلاقانه و متفاوت اند. میتوان برای این نوع عناصر محوطه سازی، طراحی های مینیمالیست اجرا کرد، یا آنها را به سبک های هنری امروزی درآورد یا ایده های کلاسیک را اجرا نمود.

همه انواع آبنماها وقتی در کنار گل و گیاه در باغ قرار می گیرند، متفاوت دیده می شوند. شما می‌توانید حتی آبنماها را به شکل یک فرشته بالدار طراحی کنید که ظرفی سنگی یا چوبی در دست دارد، و فواره آب از آن خارج می شود و به پایین می ریزد. در این مطلب می خواهیم شما را با زیباسازی باغ با استفاده از گل و گیاهان و آبنماهای کوچک آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه یک آب نمای خانگی مناسب را تهیه کنیم؟

انواع آبنمای کوچک برای باغ + ایده های که می توانید اجرا کنید

آبنمای کوچک برای باغ

آبنمای کوچک برای باغ

همانطور که ملاحظه می کنید، آبنمای کوچک برای باغ باید با اندازه و وسعت باغ سازگار باشد. همچنین ارتفاع آبنما و مدل طراحی آن در انتخاب گل و گیاه محوطه سازی تاثیر زیادی دارد.

متداول ترین و پرفروش ترین آبنماها برای باغ، محوطه ویلا، آبنماهای دو طبقه یا سه طبقه هستند که از دو یا سه حوضچه دایره ای شکل تشکیل شده‌اند. این حوضچه ها روی یک پایه با ارتفاع معین قرار می گیرند. آبنماهای سنگی از این مدل، کاربرد زیادی در پارک ها و محوطه های سرسبز بزرگ دارند.

برخی از ایده های جدید در ساخت آبنمای کوچک برای باغ به کار می رود. این ایده ها معمولاً از مدل هایی سرچشمه می گیرند که در یونان باستان، روم باستان و سرزمین های شرقی آسیا از جمله ژاپن و چین بر خواسته اند.

آبنماهای موزیکال نوع خاصی از این محصولات هستند. ایده های جدید این آبنماهای کوچک شامل صفحات سنگی مسطح یا شیاردار با یک موارد در میانه آن است. ایده دیگر شامل یک حوض کوچک است که از میان آن انواع مجسمه ها می تواند نصب شود، و فواره های آب از دستان یا قسمت سر مجسمه جریان پیدا کند.

ایده دیگری که می توانید یک آبنمای کوچک را در باغ داشته باشید، مجموعه‌ای از تخته‌سنگ‌های مکعبی است که به صورت یک در میان روی هم نصب می شوند. نمای این آبنما شبیه به پلکان است. جریان آب از قسمت‌های مختلف این پله ها، از چپ و راست، بالا یا پایین جریان پیدا می کند. همانند وقتی که یک آبشار از لا به لای تخته سنگ های عظیم سرازیر می شود.

اگر به دنبال ساخت یک آبنمای خلاقانه هستید، می توانید ایده های خود را با ما در میان بگذارید. مادر مجموعه تخصصی خود، بهترین طراحان را داریم؛ پس کارهای صفر تا صد ساخت آبنما برای باغ را به ما بسپارید تا زیباترین نما را برای شما در باغ یا حیاط ویلا خلق کنیم.

آبنمای کوچک برای باغ

آبنمای کوچک برای باغ

آبنمای کوچک برای باغ

آبنمای کوچک برای باغ

بیشتر بخوانید: انتخاب آبنما برای باغ

چطور اطراف آبنمای کوچک باغ را زیبا تر طراحی کنیم؟

آبنمای کوچک باغ

وقتی یک آبنمای کوچک برای باغ نصب می کنید، باید به دنبال زیباسازی اطراف آن نیز باشید. استفاده از انواع گل و گیاه، کاشت گل های رنگارنگ یا گلدان هایی با اندازه های مناسب پیشنهاد می شود.

انتخاب گل و گیاه برای باغ، یا درختچه ها به شرایط اقلیمی منطقه شما بستگی دارد. می‌توانید گیاهان را متناسب با فصل انتخاب کنید و در اطراف آبنما قرار دهید. اگر باغتان وسعت کافی دارد، ایده خوبی است اگر قسمت هایی از کف را چمن کاری کنید.

برخی از مدل های جدید گلدان وجود دارد که چند طبقه هستند. در هر طبقه می توانید یک نوع گل را بکارید. پس کل گلدان از پایین تا بالا، همانند یک برج رنگارنگ دیده می شود.

انواع آبنماها برای باغ از جنس بتن یا سنگ طبیعی ساخته می شوند. بهتر است برای باغ، آبنماهایی را در اولویت قرار دهید که از جنس چوب هستند! به این ترتیب یک عنصر سازگار با طبیعت، و حس نو و تازه را به کار خواهید برد.

چقدر زیبا است وقتی پرندگان، اطراف آبنمای باغ شما جمع می شوند، آواز می خوانند و آب می نوشند!! این حس توصیف ناپذیر را با ساخت یک آبنمای کوچک هنری و خلاقانه به شما هدیه می دهیم….

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *