زیباترین آبنما های شهری جهان

زیباترین آبنما های شهری جهان

زیباترین آبنما های شهری جهان

مقدمه

اجرای زیباترین آبنما های شهری در شرکت فنی و مهندسی نور آب و آسمان پارسه با بهترین تکنولوژی روز دنیا برای ایجاد فضاهای زیبای آماده ی همکاری با پروژه های شهری و خصوصی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و سوالات خود را از تولید کننده آبنمای موزیکال بپرسید.

استفاده از انواع آبنماها در سال های اخیر با توجه به نیاز محیط های شهری به زیبایی و در نظر گرفتن تغییر محیط های پر هیاهوی شهر باعث رفع بسیاری از مشکلات از جمله عدم رطوبت در محیط شده است. آبنماهای زیبا در بسیاری از شهرها به دلیل جذابیتی که دارند به مکانی توریستی تبدیل شده اند. بسیاری از آب نماهای زیبای جهان به قنات و یا یک منبع آب متصل هستند و به دلیل جنبه ی تزئینی ای که دارند به جاذبه های توریستی تبدیل شده اند. در برخی از کشورها آبنما های زیبا به عنوان سمبل شهر های مهم معروف هستند و سالانه افراد زیادی را جذب می کنند. امروزه برای طراحی آبنماها از آب، نور و موزیک استفاده می شود و این آبنماها مناظر خیره کننده ای را برای گردشگران و ساکنان شهرها به وجود می آورند. برای آشنایی با زیباترین آبنما های شهری جهان با ادامه مقاله همراه باشید.

آبنمای TREVI

آبنما TREVI در ایتالیا یکی از جاذبه های گردشگری در این کشور محسوب می شود. شهر روم ایتالیا سالیانه گردشگران زیادی را پذیرا است که به مناطق مختلفی از جمله این آبنما سر می زنند و از دیدن آن لذت می برند. این آبنما در گذشته از منابع آب در ایتالیا بوده است. ارتفاع این آبنما به 26 متر می رسد و عرضی 49 متری دارد. آب در این آبنما از منابع گوناگونی تامین می شود. مجسمه ای که در مرکز این مجسمه قرار دارد از اوکانئوس است. آبشار زیر پای این مجسمه روان شده و به حوض بزرگی ریخته می شود. این مجسمه از سنگ آهک سفید رنگ ساخته شده است. در آب این آبنما مواد معدنی کربنات و کلسیم وجود دارد. به دلیل جذابیت این آبنما و فیلم هایی که در این مکان ساخته شده است سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به رم می آیند. این آبنما با سبک باروک و توسط هنرمندی به نام پیتر بر کسی طراحی شده است. طبق یک باور قدیمی در صورتی که فرد سکه ای را به داخل حوض بیندازد دوباره به رم برمی گردد.

زیباترین آبنما های شهری جهان

 

آبنما MONTJUIC

آبنمای MONTJUIC در بارسلونیای اسپانیا واقع شده است. این آبنمای سحرآمیز برای نمایشگاه بارسلونا ساخته شد. آب با نمایش نور در این آبنما با فواره ی بلندی که دارد بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. در سال 1980 موسیقی نیز به این آبنما اضافه شد. گردشگران برای ثبت تصاویر زیبا و مشاهده ی این آبنما به اسپانیا می آیند.

زیباترین آبنما های شهری جهان

آبنمای nations friendship

آبنمای مشهور nations friendship معروف به مجسمه ی طلایی است. این آبنما دارای 16 مجسمه ی تزئین شده است. این مجسمه ها شمایلی از نمایندگان جمهوری جماهیر شوروی سابق هستند. این اثر نمایش دهنده ی هویت ملی مردم شوروی به جهان است. مجسمه ی افراد مشهور با لباس ملی کشور خود شناخته می شوند. جنس این مجسمه ها از ورقه های مسی و روکش طلایی است. این حوضچه از هشت پمپ آب و گرانیت قرمز ساخته شده است. محل ساخت این آبنما در نمایشگاه بزرگ روسیه است.

زیباترین آبنما های شهری جهان

آبنمای villa deste

در قرن شانزدهم آبنمای villa deste در ساختمانی به همین نام ساخته شد. ثبت این ساختمان در میراث جهانی یونسکو و تبدیل آن به موزه باعث شهرت این آبنما شده است. این ویلا در نزدیکی رم واقع شده است. در اطراف آن باغ های زیبایی وجود دارد که از دوره ی رنسانس در ایتالیا به یادگار مانده است. از شاهکار های زیبا در اطراف این ساختمان 500 چشمه است که آب این فواره ی معروف را تامین می کند. این آبنما باعث تحسین بازدیدکنندگان شده است.

آبنمای قایق

آب نمای زیبای قایق در سواحل اسپانیا بنا شده است. با بیرون پاشیده شدن آب از تیرک این قایق آبنما کار می کند و تصویر زیبایی را به وجود می آورد. این مدل آبنما به دلیل مجاورت قایق در ساحل دریا باعث جذب گردشگران شده است و کشورهای زیادی آن را در سواحل خود استفاده می کنند. در پرتغال و اسرائیل نیز این آبنمای قایقی ساخته شده است. کشور اسپانیا با نصب این مدل آبنماها سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند.

آبنمای WEALTH

این آبنما در مرکز خریدی در شهر سنگاپور بنا شده و به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد در گینس ثبت شده است. حلقه ی برنزی در این آبنما بر اساس طرح ماندالای هندی طراحی شده است. این حلقه در تفکر هندی به معنی همه ی جهان است. این آبنما پیامی برای هماهنگی همه ی نژادها در سنگاپور می باشد. در ساعتی از روز این فواره را خاموش می کنند و بازدید کنندگان اجازه دارند برای به جمع آوری سکه هایی که در درون آبنما است بپردازد.

آب نمای برج خلیفه

آب نمای برج خلیفه در کشور دبی و روی یک دریاچه ی مصنوعی واقع شده است. مناظر شگفت انگیز شهر از بالای این آب نما به خوبی مشاهده می شود. جت های تعبیه شده در این آبنماها فواره ها را تا 150 متر ارتفاع می دهند و این آبنما با طراحی نور به زیبایی کار می کند. ایالات متحده ی عربی با ساخت زیباترین آبنماها سالانه میلیون ها گردشگر را به این کشور جذب می کند.

زیباترین آبنما های شهری جهان

زیباترین آبنما های شهری جهان

آبنمای BIG WILD GOOSE PAGODA

این آبنمای موزیکال مساحت بسیار زیادی دارد، در کشور شیان چین بنا شده است و از بزرگترین آبنما های آسیا به حساب می آید. بزرگترین سیستم صوتی جهان برای این آبنما تعبیه شده است. طولانی ترین کمربند نوری و تعداد زیادی نیمکت از جمله ویژگی های این آبنما است.

نتیجه گیری

شرکت سازنده آب نما با طراحی و تاسیس زیباترین آبنماهای ایران به دلیل تنوع و طراحی منحصر به فردی که دارد در انجام پروژه های مهم حرف اول را می زند. برای مشاهده ی انواع آبنماها می توانید به بخش پروژه ها در سایت مراجعه کرده و با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *