راه های جلوگیری از رشد جلبک‌ ها در آبنما

راه های جلوگیری از رشد جلبک‌ ها در آبنما

استفاده از آب نماها برای فضاهایی نظیر خانه، باغ‌ها و ادارات و محبوبیت بسیار زیادی دارد. شرکت سازنده آبنما هم با تولید آبنما های زیبا و البته مستحکم سعی در ارائه بهترین‌ها دارد. نکته مهمی که در استفاده از این آبنماها وجود دارد، این است که اکثر مشتری‌ها نگران تمیز کردن و نگهداری آنها هستند. راه‌ های نگهداری و مراقبت فراوانی برای آنها وجود دارد. از همه مهم‌تر اینکه نگهداری به نحوی باشد که از رشد جلبک‌ها جلوگیری به عمل آورد. در این محتوا قصد داریم تا از راه های جلوگیری از رشد جلبک‌ ها در آبنما سخن بگوییم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آبنما چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد رشد جلبک در آب نماها سخن بگوییم، بهتر است بدانید آبنما چیست ؟ همانطور که از نام آن برمی‌آید از دو کلمه نما و آب تشکیل شده است. آبنما یکی از اصلی‌ترین المان‌ هایی است که در فضا های نظیر هتل، خانه‌ها و مکان‌ های عمومی جهت تزئین به کار برده می‌شود. تولید کننده آبنمای موزیکال هم علاوه بر آبنمای ساده، آبنما های موزیکال را طراحی می‌کند. آبنماها در واقع یک نوع مجسمه یا وسیله ساخته شده می‌باشند که لوله‌ هایی را از درون آن عبور می‌دهند. در وهله اول نظافت و جلوگیری از جلبک زدن آن حائز اهمیت می‌باشد.

آبنما موزیکال اصفهان

راه های جلوگیری از رشد جلبک در آبنما

برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها از راه ها و مراقبت‌ های بسیار زیادی استفاده می‌شود که در ادامه به صورت مختصر آنها را شرح می‌دهیم.

استفاده از آب مناسب

علاوه بر میزان آب، نوع آب هم حائز اهمیت می‌باشد. در صورتی که میزان آب کم باشد، موجب آسیب دائمی به پمپ‌ها خواهد شد. همچنین موجب رشد جلبک‌ها هم می‌گردد. شرکت‌ های سازنده آبنما تاکید فراوان دارند که از آب مقطر برای آبنماها استفاده گردد. زیرا این آب از مواد معدنی بوده و ناخالصی‌های آب را ندارد. همچنین این آب منبع رطوبت می‌باشد و اجازه رشد جلبک و یا ایجاد لکه در پمپ آب را نخواهد داد.

تعویض آب‌ های موجود در آب نما

برای جلوگیری از رشد جلبک‌ ها در آبنما بهتر است آب را به طور کامل تخلیه کرده و آب تمیز را در آن بریزید. از نظر بسیاری از تولیدکنندگان آبنما موزیکال آب تازه علاوه بر مانع از رشد جلبک‌ها می‌شوند. هنگام تعویض آب، سطح آن را با پارچه‌ های مرطوب تمیز نمایید. اگر ماهی یکبار این تعویض را انجام دهید، همه آلودگی‌ها از آب نماها دور می‌شوند.

استفاده از کلر و سفید کننده شیمیایی

جلبک‌ها ظاهر ناخوشایندی دارند و علاوه بر اینکه به پمپ‌ها و دیگر اعضا آسیب می‌رسانند، از بین بردن آنها را سخت‌تر می‌کند. برای اینکه هرچه سریعتر از شر این جلبک‌ها راحت شوید، می‌توانید از کلر و دیگر مواد سفید کننده بهره ببرید، اما باید به نحوی باشد که موجب تخریب پمپ و جریان آب نگردد. همچنین استفاده از سرکه برای تمیز کردن سطح آبنماها بسیار عالی است. شرکت سازنده آبنما هم توصیه بر استفاده از چند قطره سرکه در آب برای تمیز کردن سطح آب نماها و تمیز کردن آن ها جلبک‌ها را دارد.

خنک کردن محیط آبنما

جلبک‌ها در محیط‌ های گرم و مرطوب به خوبی رشد می‌کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از رشد آنها بهتر است محیط آبنماها را خنک و متعادل نگه دارید. تولید کنندگان آبنما موزیکال هم به این نکته اشاره دارد که در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا قطعاً محیط برای رشد جلبک‌ها میسر می‌گردد. پس باید نسبت به متعادل کردن هوای آن به خوبی اقدام نمود. علاوه بر اینکه خنک نگه داشتن محیط آبنما موجب کاهش روند رشد جلبک‌ها می‌شود، مراقبت و نگهداری آبنما را آسان‌تر خواهد کرد.

تمیز کردن دیوارها و کف آبنما

با یک سری از برس‌ های مخصوص تا جایی که می‌توانید کف و دیواره‌ های آبنما‌ها را تمیز کنید. در این حالت جلبک‌ هایی که بر روی سطح چسبیده شده‌اند را جدا می‌کنید. این کار به خوبی از رشد بی رویه آن‌ها جلوگیری می‌کند.

راه های جلوگیری از رشد جلبک‌ ها در آبنما

پوشاندن آبنما های موزیکال

در فصل زمستان با بارش برف و باران آبنما های موزیکال دچار مشکل خواهند شد. از همه مهم‌تر در صورت رو باز بودن امکان رشد جلبک‌ ها هم وجود دارد. پس بهتر است حتماً در این فصل آن‌ها پوشانده شوند که مشکلی از این بابت پیش نیاید. می‌توان آنها را با پوشش‌های ضد آب بپوشانید تا در معرض باران و برق قرار نگیرند. با این روش آبنمای خود را از حوادث در امان نگه خواهد داشت. تولید کننده آبنمای موزیکال آن را به نحوی ساخته‌اند که در برابر برف و باران و سرما به خوبی از آنها محافظت شود.

جمع بندی نهایی

آبنماها در انواع فواره‌ای، موزیکال و سنگی و صخره ای تولید می‌شوند. هر کدام از آنها باید مراقبت‌هایی انجام شود که از رشد جلبک‌ها به خوبی جلوگیری به عمل آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *