چگونه می توان یک آبنما برای باغ خانه درست کرد؟

نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه

آب همیشه نشانگر روشنایی و پاکی و از زیباترین عناصر زیبایی و تکمیلی فضای سبز به حساب می آید. همچنین آوای زیبای جریان آب طراوت محیط زیست را بهبود می بخشد. آب نقش مهمی در طراحی فضای شهری مناطق گرم سیر دارد. به کار بردن عنصر آب در مناطق شهری که صدای تردد ماشین ها همه جا را فرا گرفته است باعث آرامش اعصاب می شود. هارمونی موسیقیایی آب جلوه بیشتری به فضا می دهد. یکی از روش هایی که از آب در طبیعت استفاده می شود آبنما است. آبنما و چشمه به عنوان نقشی نمادین نشانگر جوش و خروش آب می باشد.

در خانه ها نیز وجود این عنصر برای آرامش روان افراد نیاز است. شاید شما سعی کرده اید که در خانه خود محیطی را برای خود و خانواده تان فراهم کنید که با استفاه کردن یا حتی تماشا کردن آن به آرامش برسید. آنچه شما نیاز دارید مکانی بی سر و صدا برای نشستن و تعمق در صداهای طبیعت است. جیک جیک پرندگان ، وزش نسیم ، حباب های حوضچه و صدای آب.

گاهی اوقات شما به یک تغییر در حیاط و باغتان نیاز دارید که به شما در حفظ آرامشتان بعد از یک روز کاری و پر مشغله کمک کند.  فقط کافیست چشمه باغ خود را بسازید. این پروژه دشوار و دور از انتظار نیست. فقط در یک آخر هفته می توانید باغچه خود را به یک بنای ماندگار برای آرامش روزانه تبدیل کنید.

در این مقاله نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه یا حیاط منزلتان را ارائه داده ایم.

مرحله 1: آناتومی را مشخص کنید و به فروشگاه بروید.

نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه

یک چشمه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1. آبی که از یک لوله بالا می رود و در یک چرخه مداوم به پایین می ریزد.
  2. یک پمپ، که باعث حرکت آب می شود.
  3. یک تکه مجسمه که آب روی آن جریان دارد. این مجسمه را می توان از هر ماده ای که در برابر آب ثابت مقاومت کند ساخت. برای پروژه ای که در اینجا نشان داده شده است، ما از سنگ های بزرگی که در محل یافت می شوند استفاده کردیم. اما سنگفرش ها ، فلزات یا ظروف سفالی نیز همه کار خواهند کرد.

صرف نظر از مواد چشمه، لوله سیستم آبنما به همان شکل باقی می ماند. این کار با یک وان ضد آب یا یک حوضچه شروع می شود. که سوراخی در زمین ایجاد کرده و مخزنی برای آب فراهم می کند. بالای حفره یک صفحه مشبک سفت و محکم قرار دارد. که از ورود بقایای بزرگ سنگ ها به وان جلوگیری می کند. صفحه نمایش با یک سیستم پشتیبانی ساخته شده از یک ماده قوی اما مقاوم در برابر آب ، مانند پارچه کامپوزیت ، برای جلوگیری از افتادن بدنه چشمه در حوضه ساخته شده است.

پمپ شناور قلب سیستم به حساب می آید. پمپ در زیر خط آب حوض قرار دارد و جریان رواناب را از بالا چرخانده و فیلتر می کند. از آنجا که پمپ برقی است ، آبنما یک خروجی در دسترس داشته باشد. سیم های پمپ به ندرت به بیش از 50 فوت می رسند و تولیدکنندگان از استفاده از سیم های کششی دلسرد می شوند.

همچنین بعد از ساختن آبنما باید شرایط تعمیر و نگهداری در دسترس و آسان باشد. بنابراین باید در صفحه حفره را به اندازه کافی بزرگ کنید تا بتوانید وارد شوید پمپ را از حالت قلاب خارج کرده و بیرون بیاورید. (صفحه و کف پشتیبانی را می توان با سنگ های کوچک یا حتی مالچ استتار کرد.)

لوله ای که آب را به قسمت بالای مجسمه منتقل می کند روی پمپ قرار دارد. همچنین یک دریچه توپی کوچک است که به شما امکان می دهد جریان آبنما را تنظیم کنید. و به شما این امکان را می دهد که از یک قطره آرامش دهنده تا یک آبفشان بسیار جذاب ایجاد کنید.

لیست خرید:

پمپ – برای جریان یافتن آب در لوله ها. به دنبال پمپی با برچسب “شناور” باشید. پمپ ها بر حسب گالن در ساعت (gph) درجه بندی می شوند. معیاری از میزان آب قابل تحمل و میزان بالایی که می توانند فشار دهند. هر چیزی که بزرگتر از 250 گیگابایت باشد، برای یک چشمه آب پایه با یک لوله ½ اینچی بیش از حد مجاز است. ما از مدل 2 Pondmaster با سرعت 250 gph استفاده کردیم.

لوله مس ch اینچی – برای حمل آب از پمپ به بالای چشمه. قطعه ای را به اندازه 2 فوت بلندتر از ارتفاع چشمه خود بخرید.

حوضه ضد آب – مانند یک سطل ذخیره سازی پلاستیک ، سطل مخلوط کردن ملات ماسون یا وان ، برای نگه داشتن پمپ و جمع آوری آب. حوضه باید 6 اینچ از قطر پایه چشمه و 1 فوت از پمپ بلندتر باشد. تا در حالی که پمپ را غوطه ور نگه می دارد متناسب با تمام اتصالات لوله باشد.

سنگ – یا مواد دیگر برای ساختن بدنه چشمه. چیزی را انتخاب کنید که به راحتی روی هم قرار گیرد. سنگ های زیبا گزینه های در دسترس و کارامدی هستند. سنگ ها باید سطح صاف و بدون برآمدگی داشته باشند. لوله مس مقداری پشتیبانی می کند ، اما مواد باید به تنهایی بخوبی مقاومت کنند.

سنگ های کوچک یا سنگدانه های بزرگ مانند خرده های تراکوتا یا شیشه های ریخته شده ، برای پوشاندن قسمت بالای گودال. یک سطل 5 گالنی باید کافی باشد.

آداپتور زن فشرده سازی ½ اینچ در inch اینچ – برای اتصال لوله به پمپ

شیر سوپاپ ½ اینچی – برای تنظیم جریان آب.

صفحه نمایش – برای محافظت از پمپ در برابر آوار. صفحه پنجره یا مشبک شیشه ای یا فایبرگلاس یا آلومینیوم یا هر چیزی که در یک قاب سخت باشد ، بهترین گزینه است. یکی را به اندازه کافی بزرگ کنید تا حوضه را به راحتی باز کنید.

عرشه کامپوزیت – مانند Trex یا TimberTech ، برای پشتیبانی از چشمه.

شن زهکشی – برای داخل و زیر حوضه آبریز دو کیسه 50 پوندی تهیه کنید.

کانال PVC 1 اینچی – سیم برق پمپ را به زیر خروجی منتقل کنید.

 

مرحله 2: محل قرار گیری پمپ را حفر کنید.

نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه

با استفاده از بیل نوک تیز ، گودالی را به اندازه 2 اینچ عمق بیشتر از حوضچه و به اندازه ای که عرض آن متناسب باشد ، حفر کنید. برای محافظت از چمن های اطراف ، خاک را در یک چرخ دستی یا روی یک باریک قرار دهید. یک گودال باریک و کم عمق بین گودال و نزدیکترین خروجی حفر کنید.

 

مرحله 3: حوضه و مجرا را تنظیم کنید.

نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه

یک تخت به ضخامت 2 اینچ بگذارید. از شن زهکشی در گودال ، حوضچه را در بالای شن قرار دهید. در صورت لزوم ، شن را جابجا کنید تا حوضه تکان نخورد. فاصله دهانه خروجی تا لبه گودال را اندازه بگیرید. بخشی از مجرای PVC را به این طول برش دهید.

یک رشته را از طریق کانال عبور دهید. و یک انتهای آن را به شاخه پمپ بچسبانید. دوشاخه را از طریق مجرا بکشید. دوشاخه را به طور ایمن به انتهای مجرا بچسبانید. تا دوباره به داخل آن کشیده نشود. لوله را در ترانشه قرار داده و روی آن را پر کنید.

 

مرحله 4: قطعات را جایگذاری کنید.

نحوه ساخت آبنما برای باغ خانه

پمپ را در حوضچه قرار دهید. صفحه را روی گودال قرار دهید و آن را در نقطه مستقیم از طریق خروجی کابل روی پمپ علامت گذاری کنید. همچنین صفحه را در نزدیکترین لبه به مجرا علامت گذاری کنید.

 

مرحله 5: یک قسمت از صفحه را علامت گذاری کنید.

با استفاده از قیچی ابزار ، دایره ای به عرض 1 اینچ را در علامت وسط ببرید. سپس یک فلپ سه طرفه را در علامت کانال قطع کنید که به اندازه کافی بزرگ است. و به شما امکان می دهد تا داخل پمپ را بگیرید و از سرویس خارج کنید.

 

مرحله 6: لوله و پمپ را بهم متصل کنید.

با استفاده از یک برش لوله ، یک قسمت 4 اینچی را از انتهای لوله مسی برش دهید. اتصالات فشرده سازی انتهای شیر توپی را باز کنید. یک مهره را از دریچه توپی ، سپس حلقه برنج ، یا فرول را به قسمت طولانی لوله بکشید. لوله را به یک انتهای شیر توپی وارد کنید ، سپس مهره را روی انگشت روی شیر فشار دهید. قسمت کوتاه لوله را به همان ترتیب به انتهای دیگر شیر وصل کنید.

انتهای رشته ای آداپتور را روی خروجی پمپ پیچ کنید. انتهای فشرده سازی را جدا کرده و مهره و سپس فرول را روی قسمت کوتاه لوله بکشید. لوله را با اتصالات فشرده سازی به پمپ وصل کنید. با استفاده از آچار قابل تنظیم ، هر سه مهره فشرده سازی را با یک چهارم دور اضافی محکم کنید.

یک لایه 2 اینچی از شن زهکشی در ته حوضه بریزید. با چسبیده بودن لوله ، پمپ را در وسط حوضه بگذارید. صفحه را روی لوله بلغزانید و آن را مرتب کنید تا فلپ دسترسی نزدیک مجرا باشد.

 

مرحله 7: عرشه را برش بزنید.

با استفاده از اره برقی ، مقاطع عرشه را به اندازه کافی برش دهید. تا چند سانتی متر از دو طرف فراتر از گودال قرار بگیرد. عرشه را روی گودال بالای صفحه قرار دهید.

 

مرحله 8: سنگ ها را سوراخ کنید.

سنگ ها را روی هم قرار دهید تا آرایش زیبایی ایجاد کنند. قسمت زیرین هر سنگ را با مداد شماره گذاری کنید. تا در هنگام جدا کردن چیدمان ، نظم را در اختیار داشته باشید.

سنگی را روی زمین نرم یا شن قرار دهید. با استفاده از دریل چکشی مجهز به یک بیت سنگ تراشی 5⁄8 اینچی ، از قسمت صاف سنگ عبور کنید. این کار را برای همه سنگ ها تکرار کنید.

نکته: یک سطل آب نزدیک مته نگه دارید. هنگام کار مقداری مقداری بر روی سنگ بریزید تا سنگ مرطوب شود – و مته خنک باشد.

 

مرحله 9: چشمه را جمع کنید.

نخ ها را روی لوله مسی قرار دهید تا روی هم قرار بگیرند و متعادل شوند. لوله را در انتهای سنگ ها مشخص کنید. سنگ بالایی را برداشته و از یک برش لوله برای برش لوله مسی 1/4 اینچ زیر علامت استفاده کنید. سنگ را عوض کنید.

سطل آشغال را از یک شلنگ باغ پر کنید و آب کافی اضافه کنید تا 5 اینچ از پمپ بالا بیاید. شیر توپی را باز کنید ، پمپ را به برق متصل کنید ، آن را روشن کرده و جریان آن را بررسی کنید. فشار را با شیر توپی تنظیم کنید.

 

مرحله 10: کار را تمام کنید.

با چرخاندن سنگ های انباشته شده آب را هدایت کنید. برای پایدار نگه داشتن ساختار ، سنگ های کوچکتر را درون شکاف ها قرار دهید. برای ماندگاری ترتیب ، آب را خاموش کرده و چسب سیلیکون شفاف را بین سنگ فشار دهید.

قبل از اینکه دوباره چشمه را روشن کنید ، اجازه دهید تا چسب خشک شود. وقتی فواره به روشی که دوست دارید جریان پیدا کرد ، صفحه را ببندید و پایه را با سنگهای کوچک استتار کنید.

نکته: سطح آب حوضه را به طور منظم – به ویژه در موج گرما – بررسی کنید. و آن را دوباره پر کنید تا پمپ به طور مداوم در زیر آب قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *