با آبشار های مصنوعی در ساختمان های مدرن آشنا شوید!

مجله Dezeen مجموعه ای از شاهکارهای معماری مدرن را ارائه داد که با فناوری بالا، طبیعت را ترکیب می کنند و در ساختمان های مدرن، آبشار های مصنوعی می سازند، به همین خاطر آب وآسمان پارسه، بهترین شرکت سازنده آبنما و اجرای آبنما ، شما را با این آبشار های مصنوعی در ساختمان های مدرن که جذابیت زیادی دارند، آشنا می کند.

آبشار ساختمان بین المللی لیبیان چین

احتمالاً دیدنی ترین آبشار مصنوعی تا به امروز، در چین واقع شده است، جایی که گروه صنعتی لودی آسمان خراش 121 متری را ساخته اند. این آبشار  ارتفاع کمی ندارد و جریان‌های آب از ارتفاع 108 متری پایین می‌آیند.  همان طور که توسط معماران ایده پردازی شد، چنین راه حلی قرار بود به تامین آب منطقه جنوب غربی چین کمک کند.

آبشار مصنوعی ساختمان در فرودگاه چانگی، سنگاپور

فرودگاه جدید سنگاپور که در سال 2019 به طور کامل تکمیل شد، تلفیقی بین طبیعت و شهر به ارمغان خواهد آورد. این مجموعه که به جواهر معروف است، یک گنبد شیشه ای بزرگ با کنترل آب و هوا، یک آبشار مصنوعی ۴۰ متری و یک باغ سرپوشیده پنج طبقه شبیه جنگل های بارانی خواهد بود. حدود 2500 درخت و 100000 درختچه از برزیل، استرالیا، تایلند و ایالات متحده در آن وجود دارد. این ساختمان در فرودگاه سنگاپور توسط تیمی از معماران ساخته شده است. در داخل ساختمان بزرگ ترین آبشار سرپوشیده جهان قرار دارد و آبشار آبی است به ارتفاع یک ساختمان هفت طبقه که از دهانه ای گرد در سقف ساختمان فرو می ریزد.

آبشار های مصنوعی

آبشار مصنوعی باغ های کنار خلیج در  فرودگاه چانگی سنگاپور

آبشار فرودگاه جول چانگی با نام گرداب باران، بزرگترین آبشار سرپوشیده ای خواهد بود که تا کنون در جهان ساخته شده است. با آب باران جمع آوری شده از پشت بام ساختمان کار خواهد کرد. این آبشار مصنوعی توسط شرکت طراحی آبزی WET طراحی شده است که همچنین مسئول سازه های آبی بلاجیو لاس وگاس و برج خلیفه دبی است. فرودگاه جدید با مشارکت گروه فرودگاه چانگی و مرکز خرید کپیتال لند آسیا، یکی از بزرگ ترین مدیران مرکز خرید در قاره آسیا ساخته شده است و بیش از 9600 قطعه شیشه در نمای آن استفاده شده است که بیش تر در ایالات متحده تولید می شود .برای اتصال ترمینال 1 به ترمینال های 2 و 3، راهروهای مرتفع با تهویه مطبوع ساخته خواهد شد. طبقه بالای فرودگاه دارای Canopy Park  است.

مجموعه دیگری در سنگاپور که آبشار مصنوعی را در خود جای داده است باغ شهر در فرودگاه چانگی است که باغ‌های کنار خلیج نامیده می‌شود. معماران این آبشار 30 متری را طراحی کردند که در خانه ای بزرگ قرار دارد که کاملاً پوشیده از گیاهان است.

خانه بر فراز آبشار در ایالات متحده آمریکا

این خانه روستایی توسط معمار آمریکایی فرانک لوید رایت در جنوب غربی پنسیلوانیا طراحی شده است. نام این خانه به این دلیل است که بر فراز یک آبشار کوچک قرار دارد. مدت کوتاهی پس از اتمام ساخت، خانه به عنوان یک استاندارد و نوعی ویترین برای معماری ارگانیک شهرت یافت.

  1. 5. خانه آبشار اندونزی

در جزیره جاوا، در یک بوم‌پارک، یک ساختمان آبشار کامل وجود دارد  که با گیاهان پوشیده شده است و شامل یک آبشار مصنوعی به ارتفاع یک ساختمان چند طبقه است و آبشار کم کم با پایین آمدن به سمت دریاچه می ریزد.

  1. آبشار یادبود و موزه ملی 11 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا

این مجموعه که در محل برج های مرکز تجارت جهانی که در سال 2001 تخریب شد، واقع شده است، شاید یکی از معروف ترین سازه هایی باشد که در آن از آب استفاده می شود. معماران مایکل آراد و پیتر واکر دو فواره مربعی ایجاد کردند که هر کدام یک آبشار کوچک را در جایی که برج‌های مرکز خرید قرار داشتند تشکیل می‌دهند. در سال 2016، ریودوژانیرو اولین شهر آمریکای جنوبی بود که میزبان المپیک شد.  به همین مناسبت، یک شرکت سوئیسی برج اصلی دو در یک را طراحی کرد که یک نیروگاه و یک آبشار مصنوعی است.  این ساختمان در یک جزیره واقع خواهد شد.

آبشار مصنوعی برای المپیک 2016

اعتقاد بر این است که برق پانل های خورشیدی برج نه تنها برای روشنایی کل دهکده المپیک کافی است. در طول روز، آب دریا به مخازن بالای برج پمپ می شود و در شب با فشار آب در حال سقوط، برق اضافی تولید می شود. نکته برجسته این پروژه زیست محیطی ، آبشار تزئینی بیش از 100 متر است.

آبشار های مصنوعی

آبشار مصنوعی Pearl Divers در دبی مال

این آبشار یک نماد فرهنگی برای ساکنان کشورهای عربی و یک واحه شگفت انگیز برای گردشگران است. پیکره نمادین غواصان مروارید، سریع در پرواز، پویایی و ریتم بیش تری به این منظره می بخشد. آن هایی که از شیشه مخصوص ساخته شده اند و یادآور داستان آن معدنچیان مروارید از تاریخ امارات عربی است.

آبشار جهان Salto Ángel در ونزوئلا

بلندترین آبشار جهان Salto Ángel در ونزوئلا است که 979 متر ارتفاع دارد. این برج از بلندترین ساختمانی که تاکنون توسط بشر ساخته شده است، یعنی از برج خلیفه، بلندتر است که 828 متر از سطح زمین در دبی بلند شده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *