کاربرد دستگاه ازن ژنراتور

دلایل استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در آبنما

مقدمه

شرکت فنی و مهندسی نور آب و آسمان پارسه با هدف زیبا سازی شهری طراحی و مجری آبنما موزیکال شهری است. این مجموعه با استفاده از تکنولوژی مدرن و بهره گیری از تجربه ی متخصصین خود برای اجرای بهترین آبنماها آماده ی ارائه ی خدمات می باشد. برای آشنایی با طراحی های این مجموعه می توانید به قسمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید. استفاده از دستگاه ازن ژنراتور برای تبدیل اکسیژن به ازن مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ازن به منظور ضد عفونی و از بین بردن میکروب های موجود در آب است. از این دستگاه که مصارف صنعتی و خانگی دارد، برای تصفیه و گندزدایی آب به خصوص برای آبنماها استفاده می شود. این دستگاه کاربردهای دیگری از جمله تصفیه ی آب استخرها، آبنماها و پاکسازی آلاینده های مضر دارد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مزایای و کاربرد دستگاه ازن ژنراتور در آبنما توضیح دهیم.

دلایل استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در آبنما

برای صرفه جویی در مصرف آب موجود در آبنماها، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت آب از سیستم های فیلتراسیون در آبنماها استفاده می شود. برای این منظور سیستم ازن ژنراتور دستگاه مناسبی است که می تواند سطح کیفیت آب موجود را بالا ببرد. این دستگاه برای ضد عفونی و گندزدایی آب به کار می رود. به دلیل قدرت ازن در عرض چند ثانیه بعد از تماس با آب، میکروب ها و ویروس های موجود کشته می شود. این ماده همچنین باعث تغییر در کیفیت آب نمی شود و رنگ و بوی آب را تغییر نمی دهد. به دلیل ویژگی های زیادی که ازن در برابر کلر دارد، آن را جایگزین استفاده از کلر برای ضدعفونی آب کرده اند. استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در آبنما موزیکال و زیر سطحی باعث افزایش کیفیت آب شده و قارچ و جلبک را در مخزن های آبنما از بین می برد.

دلایل استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در آبنما

برای شستشو و گند زدایی از انواع بطری ها از دستگاه ازن ژنراتور استفاده می کنند. این کار باعث صرفه جویی در مواد شیمیایی می شود. تصفیه ی آب های آشامیدنی با این دستگاه که به آب شیرین کن صنعتی نیز معروف است باعث افزایش کیفیت آب و گند زدایی از آن می شود. با توجه به کاربرد دستگاه ازن ژنراتور امروزه از این نوع دستگاه در انواع مدل های آبنما به وفور استفاده می شود.

کاربرد دستگاه ازن ژنراتور

دستگاه ازن ساز به منظور تولید ازن و ضدعفونی کردن آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه وسیله ی مناسبی برای جلوگیری از تجمع آلودگی در آبنماها می باشد. شرکت سازنده آبنما از این وسیله برای رفع میکروب و ضدعفونی کردن آب استفاده می کند. این دستگاه به دلیل تشکیل گازهای ناپایدار ساخته شده است. گاز ازن به دلیل تشکیل شدن از سه اکسیژن خاصیت اکسیداسیون و ضدعفونی کننده دارد. این نوع گازها را رعد و برق به صورت طبیعی تشکیل می دهد، همچنین واکنش هایی مانند پرتو شیمیایی، تخلیه ی الکتریکی و الکترولیز واکنش فتوشیمیایی باعث به وجود آمدن این گاز می شود.

مزایای دستگاه ازن ژنراتور

استفاده از نازل های متحرک و دستگاه ازن ساز در آبنماهای شهری باعث کارکرد بهتر آن ها و زیبایی ظاهری آب مصرفی در آن می شود. دستگاه ازن ساز در مقایسه با دیگر دستگاه هایی که برای گند زدایی و ضد عفونی ساخته می شوند، دارای ویژگی های بیشتری است. ازن سازها از انتقال برخی بیماری های پوستی که از آب منتقل می شود، جلوگیری می کند. قارچ، باکتری و ویروس با استفاده از این دستگاه از بین می رود و این گاز 1000 برابر قوی تر از کلر در نابودی آلودگی ها عمل می کند. به دلیل بالا رفتن اکسیژن در آب توسط دستگاه ازن ساز شفافیت آن چندین برابر می شود. استفاده از گاز باعث ایجاد تغییر در رنگ، بو و طعم آب نمی شود. با توجه به عدم تولید مواد شیمیایی امکان ایجاد آسیب هایی مانند زنگ زدگی و خوردگی در سطح دیواره ی استخر وجود ندارد، به همین دلیل باعث تعمیرات قطعات و محیط استخر و آب نماها نمی شود. پروسه ی ازناسیون بین 10 الی 30 دقیقه می باشد و به سرعت اتفاق می افتد.

مزایای دستگاه ازن ژنراتور

استفاده از ازن ژنراتور بر خلاف استفاده از کلر خطری برای محیط و طبیعت ایجاد نمی کند. به دلیل بهبود ظرفیت فیلتر نیاز زیادی به احیای فیلتر وجود ندارد. گاز ازن همچنین طراوت و تازگی مواد غذایی را نیز حفظ می کند. پاتوژن های مضر در زمان استفاده از کلر از بین می روند و استفاده از ازن باعث ایجاد پساب های مضر برای آب و محیط طبیعی نمی شود. به دلیل استفاده از ازن ژنراتور در محل مورد نظر نیازی به حمل و نقل و جا به جایی و ایجاد مشکلاتی از قبیل پریدن این گاز وجود ندارد. این گاز به سرعت تجزیه می شود و امکان ایجاد مواد مضر در محیط را به حداقل می رساند. از جمله مهمترین کاربرد دستگاه ازن ژنراتور می توان به تغییر PH آب و حفظ کیفیت آب اشاره کرد. ازن اکسید کنندگی قوی ای دارد و تا 50 برابر قوی تر از مواد ضد عفونی کننده مانند کلر عمل می کند. به دلیل سالم بودن آب های ضد عفونی شده با ازن و عدم ایجاد مشکلات در آب مراکز استاندارد بین المللی این دستگاه را تایید کرده اند. آبی که با گاز ازن ضد عفونی شود باعث سوزش چشم و بینی نمی شود.

نتیجه گیری

آبنمای پارسه شرکت ساخت و اجرای آب نمای موزیکال و انواع آبنماهای ثابت و متحرک می باشد. این مجموعه با اجرای انواع پروژه های کوچک و بزرگ برای ایجاد تغییرات مثبت در محیط های مختلف همه ی تلاش خود را به کار بسته است. این مجموعه با در نظر گرفتن بهترین قطعات و تجهیزات و به کارگیری خلاقیت برای رقابت با آبنماهای خارجی فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم دستگاه ازن ژنراتور از دستگاه هایی است که به دلیل تولید گاز بی خطر ازن برای ضد عفونی و گند زدایی آب مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به دلیل از بین بردن میکروب، جلبک و آلودگی های موجود در آب از بهترین گزینه ها برای ضد عفونی کردن آب استخر و آب های موجود در آبنماها می باشد. استفاده از این دستگاه آسیبی به دیواره ی استخر و قطعات موجود در دستگاه های مختلف نمی زند و اثرات مخرب ندارد. به دلیل عدم ایجاد مشکل برای محیط و طبیعت استفاده از این دستگاه رو به گسترش است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *