تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز

تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز

درست مانند یک باغ گل یا چمن ، یک حوضچه آبنما در خانه و یا یک آب نمای مدرن شهری نیاز به نگهداری منظم دارد. اضافه کردن چشمه کف یا چشمه دیواری به حیاط خلوت ، پاسیو یا باغ شما راهی آسان برای اضافه کردن علاقه بصری و برای پوشاندن سر و صدای شهر است. یک آبنما بی سر و صدا و با حباب و … می باشد.

فواره های بیرون از خانه نسبت به همتایان داخلی خود نیاز به مراقبت و توجه متفاوتی دارند. هنگام خرید آبنما برای فضای بیرون خود ، مطمئن شوید که این چشمه ضد آب بوده و برای استفاده در فضای باز از آن امتیاز گرفته است. باد ، باران شدید ، برف ، خاک و حتی برگهای در حال ریزش می تواند بر نحوه اجرای آبنما و تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز شما تأثیر بگذارد.

انجام تمیز کردن منظم به جلوگیری از مواردی مانند لکه گیری و رشد جلبک کمک می کند.شما می توانید از راهنمای تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز ما برای کمک به شما در زیبا نگه داشتن آبنما استفاده کنید.

پیشگیری از جلبک

قرار دادن حوض آبنما شما در سایه یا کم نور به جلوگیری از رشد جلبک ها کمک می کند. جلبک ها از زباله و مواد زائد تغذیه می کنند. نور روند رشد را تسریع می کند. برای سفید کردن جلبک های موجود می توان از سفید کننده خانگی یا جلبک (موجود در فروشگاهها ) استفاده کرد ، اما تنها در صورتی که حوض آبنما شما ماهی یا گیاه زنده ندارد. مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از رشد جلبک ها در حوض خود انجام دهید این است که مرتباً حوض خود را تمیز کرده و به آن آب تازه و تمیز اضافه کنید. اگر به خصوص در مورد جلبک ها نگران هستید ، می توانید حوض خود را با آب مقطر پر کنید ، که فاقد مواد مغذی جلبک ها است.

تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز

یکی از بهترین راه های جلوگیری از رشد جلبک ها در چشمه آبنما شما استفاده از آب مقطر است. شما می توانید آب مقطر را در هر مرکز خرید محلی یا فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید.

برای از بین بردن جلبک ها از چشمه خود می توانید از یک برس سفت استفاده کرده و سپس جلبک ها را دور آن بشویید. سپس ، پس از تمیز کردن جلبک ها از دیواره ها و حوضه ، آب شیرین را اضافه کنید.

چند سکه مسی را در حوضه چشمه خود قرار دهید. مس مانع از رشد جلبک ها می شود ، بنابراین می توانید از این روش به عنوان روشی سریع و ارزان برای جلوگیری از رشد جلبک در ویژگی های آب استفاده کنید اما حتماً سکه ها را از پمپ های آب یا مناطقی که می تواند در عملکرد چشمه ها تداخل داشته باشد ، دور نگه دارید.

تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز

تمیز کردن آب

جلبک ها و دیگر آلودگی ها باعث می شود که آب کثیف به نظر برسد. اگر آب کثیف باشد ، چراغ ها کم نور به نظر می رسند. رسوب سفید – ایجاد کلسیم ، در چشمه ها به دلیل وجود مواد معدنی موجود در آب رخ می دهد. اگرچه ناخوشایند است  ولی مضر نیست. رسوب سفید را می توان به راحتی با سرکه مقطر و یک پد تمیز کننده یا یک برس سخت سفت کرد. استفاده از آب مقطر در حوض آبنما شما می تواند به جلوگیری از رسوب سفید و جلبک کمک کند.

 اگر فواره شما فیلتر داشته باشد ، ماسه و ذرات کوچک را فیلتر می کند. پرها ، چمنها ، چوبها و برگها باید با دستی برداشته شوند. برای کمک به تمیز کردن آب ، چشمه آبنما خود را در سایه و به دور از مناطق پر رفت و آمد قرار دهید. حداقل یک بار در هفته ، آب  و زباله ها را بررسی کنید و آب تازه را اضافه کنید تا در تبخیر جبران شود. اگر چشمه شما در بیرون از منزل است ، ماهانه یک بار از قرص پشه استفاده کنید تا حشرات مزاحم را از خود دور کنید و حیاط خانه خود را آرام نگه دارید.

چگونه یک چشمه آب را تمیز کنیم

پاکسازی عمیق برای نگهداری چشمه شما و جلوگیری از جلبک و لکه دار شدن ضروری است. چشمه های بزرگتر می توانند چندین ماه بین دفعات تمیز کردن فاصله بیفتد .

   برای تمیز کردن ابتدا در صورت وجود پمپ و فیلتر  آتها را خاموش کنید و چشمه را از برق جدا کنید.

    تمام سنگ ها و وسایل تزئینی را از حوضه جدا کنید. اینها را با استفاده از یک برس سخت و صابون و آب به طور جداگانه تمیز کنید.

    پمپ را از آب خارج کنید تا تمیز شود  .

 حوض را کاملاً خالی کنید. حوض شما ممکن است دارای پمپ ریخته گری برای تخلیه آن باشد ، اما اگر اینگونه نباشد ، ممکن است از خلاء آب استفاده شود.

    با استفاده از یک برس سفت یا پد تمیز کننده و یک سطل صابون و آب ملایم ، کل حوضه را تمیز کنید. از نواحی با جلبک مانند ورودی ها مراقبت ویژه ای داشته باشید.

    حوض را کاملاً بشویید و خشک کنید. حتما تمام صابون ها را بشویید ، زیرا می تواند برای پمپ مضر باشد.

    پمپ  را دوباره نصب کرده و سپس مخزن را دوباره پر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نگهداری و تمیز کردن هرکدام از انواع آبنماهای موزیکال و کف خشک از کارشناسان شرکت آب و آسمان پارسه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *