مشخصات پمپ فواره آبنما

طریقه نصب و نحوه کارکرد پمپ فواره و آبنما

مقدمه

همیشه طرز و طریقه نصب و کار پمپ آبنمای موزیکال و سایر آب نماها و فواره ها برای افراد مختلف مورد سوال بوده است. حتما شما در برخی از نقاط شهر و دیار خود به خصوص در پارک‌ ها و میادین شهری آبنماها و فواره هایی را مشاهده نموده اید. این فواره ها به طریق مختلف هم فضا را زیبا می سازند و هم برای عامه مردم می توانند جذابیت خاصی به همراه دارند. در این مقاله شما با دو نوع آبنما آشنا خواهید شد و در مورد نحوه نصب و کارکرد آبنما و مشخصات پمپ فواره آبنما آشنا خواهیم کرد.

آبنمای موزیکال چیست؟

با دقت در اسم این نوع آبنما متوجه خواهید شد که آبنماهای موزیکال، از دو قسمت آبنما و موزیک تشکیل شده‌ اند. ترکیب آب نما و موسیقی منظره و صحنه ای به شدت زیبا را به شما هدیه خواهد کرد. یک نور پردازی قشنگ و قوی می تواند به صورت خاصی زیبایی آبنمای موزیکال را دو چندان کند. در خصوص ساختار این نوع آب نما بایستی بدانید که آبنمای موزیکال در ساختار تفاوت آن چنانی با سایر آبنماها ندارد. تفاوت این نوع آبنما با سایر آبنماها در نحوه عملکرد آن ها می باشد.

یکی از مهم ترین مزیت های آبنمای موزیکال را می توان در اجرای هماهنگ حرکت با نور پردازی و موسیقی یافت. این مزیت فوق العاده باعث شده است که استقبال گسترده ای از این نوع آب نماها صورت بگیرد. اگر قصد دارید تا حرکات هماهنگ آبنما با موسیقی و نور پردازی را در آبنمای موزیکال خود داشته باشید، بایستی بدانید که شما به تجهیزات پیشرفته و مدرن نیاز دارید. یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزاتی مورد نیاز در تکنولوژی آبنمای موزیکال، سیستم هماهنگ کننده موزیک با نور و آب است.

آبنمای موزیکال

آبنمای کف خشک چیست؟

دلیل نام گذاری این آب نما، معنای لغوی و تحت الفظی آن است. بر خلاف سایر آب نماها که درون حوضچه ها و استخر ها نصب می‌شوند، پمپ و نازل های این نوع آبنما در خشکی نصب می شوند. در آبنما کف خشک، هر آن چه که از تجهیزات کنترلی و مکانیکی مورد نیاز است در کف خشک محل آبنما نصب می شود. به همین دلیل، همه آن تجهیزات از دید بینندگان پنهان خواهد ماند.

یکی از مواردی که به عنوان جذابیت برای آبنما خشک در نظر گرفته می شود، بازی برخی از کودکان بر سطح آن است. البته لازم به ذکر است که این بازی صرفا مختص به کودکان نیست و گاها برخی از بزرگ سال ها نیز دست به بازی در این نوع آب نماها می زنند. به همین دلیل آبنماهای کف خشک با نام آبنمای بازی نیز شناخته می شوند.

طریقه نصب و نحوه کارکرد پمپ فواره و آبنما

برای آن که یک آبنما و فواره خوب داشته باشید، در وهله اول بایستی یک تیم اجرایی خوب دست به اجرای آن بزند. این کار بایستی به صورت اصولی انجام شود. پیشنهاد می شود که به هیچ وجه شخصا اقدام به اجرا و نصب آبنمای کف خشک و موزیکال نکنید.

  1. محل نصب آبنما باید به طور کامل عایق کاری و زیر سازی شود.
  2. با توری و پروفیل آهن کشی و حوضچه اصلی ساخته شود.
  3. برای ساخت دیوار های آبنما بتن ریزی و سیمان ریزی کنید.
  4. تجهیزات نور پردازی مانند کابل کشی و لوله کشی برای ریزش آب را نصب کنید.
  5. توسط نانو پلاستیک، ایزوگام، قیر و امثال آن ها آبنما را آب بندی و ایزوله نمائید.
  6. با استفاده از سنگ های مقاوم و تزئینی، سنگ گاری را در طراحی آبنما را پیاده‌ سازی کنید.
  7. پوشش مناسبی را در اطراف آبنما ایجاد نمائید.
  8. نقاط مورد نظر با استفاده از رنگ های ماشین آلات، رنگ و بتونه مخصوص سنگ، اپوکسی رنگ آمیزی کنید.
  9. نازل و پمپ درون آب نما نصب شود.
  10. انواع لامپ ها در مکان های مورد نظر برای نور پردازی آبنمای محیط نصب شود.
  11. با گذاشتن ورق پانچ و پاشیدن رنگ سفید بر روی آن روی آبنما رنگ پاشی کنید.

مشخصات پمپ فواره آبنما

انسان به صورت معمول، از مشاهده آب و آبنما ها لذت می برد. به طور حتم در پارک ها و سایر نقاط شهری فواره و آبنما هایی را مشاهده کرده اید. در هر فواره و آبنما یک یا چند پمپ به کار رفته است که کار پمپاژ و انتقال آب را به سمت خروجی فواره را به عهده دارد. یکی از المان های زیبایی هر فواره، پمپ آن است که قدرت پمپ با زیبایی ظاهری آبنما و فواره رابطه مستقیمی دارد. این بدان معناست که یک پمپ خوب، قوی و مناسب این امکان را به وجود می آورد که یک فواره زیباتر داشته باشیم.

مشخصات پمپ فواره آبنما

پمپ فواره قوی می تواند این امکان را به وجود بیاورد که آب با قدرت و ارتفاع بیشتری به سمت بالا پرتاب شود. این نوع پمپ ها هم برای آب های شیرین و هم برای آب های آب شور در انواع مختلفی وجود دارد. شما با توجه به نیاز خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از مهمترین قطعات هر آبنما و فواره پمپ آن است که در آب نماهای کوچک یک پمپ شناور می تواند عملکرد خوب و قابل قبولی را برای شما به ارمغان داشته باشد. وظیفه اصلی پمپ فواره آن است که مقدار فشار آب مورد نیاز برای آبنما را تامین نماید.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله دانستید که برای ساخت و طراحی آبنمای موزیکال، شما نیاز به سیستم و تجهیزات پیچیده ای دارید. این سیستم پیچیده پمپاژ آب را با موسیقی و نور پردازی ها هماهنگ خواهد کرد. آب نمای کف خشک نیز نوعی از آب نما است که تجهیزات و سیستم های پمپاژ آب درون حوضچه قرار نمی گیرند. در خصوص نحوه نصب و اجرای آبنما و فواره بایستی نکته ای را برای شما روشن کنیم. همان طور که بالا تر درباره مشخصات پمپ فواره آبنما گفته شد، نصب و اجرای آبنما نیاز به یک تیم حرفه ای و با تجربه دارد. مجموعه آب و آسمان پارسه با کادری مجرب و با سابقه در خدمت شماست تا یک آبنمای خوب را به شما تحویل دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *