مزایای فواره ها برکیفیت و سلامت آب

مزایای فواره ها بر کیفیت و سلامت آب

یک آبنما زیبایی و آرامش را به هر حوض می بخشد. صدای پاشش آب می تواند اثر تسکین دهنده داشته باشد. علاوه بر این ، با اطمینان از این که آب به طور مرتب هوادهی می شود ، می توانند حوض شما را تمیز و سالم نگه دارند. با توجه به فواید فواره ها، امروزه موارد استفاده از آن ها نیز افزایش یافته است.

اگر مجتمع آپارتمانی بزرگی را اداره می کنید و یا مالکیت ساختمان تجاری خود را در اختیار دارید ، می دانید که یک استخر روی ملک ارزش آن را به ارزش افزوده می کند. نصب آبنما و بهره مندی از فواید فواره ها نه تنها به تمیز نگه داشتن آب و عاری از مشکلات زیست محیطی کمک می کند بلکه علاوه بر آن از نظر بصری نیز لذت بخش است.

چه شما یک حوضچه طبیعی داشته باشید و چه یک حوضچه زینتی ، هر دو برای سالم ماندن به هوادهی مناسب احتیاج دارند. هوادهی اکسیژن را درون آب مخلوط می کند و به ماهی اجازه می دهد تا نفس بکشد و مواد غذایی آنها را پردازش کند. هوادهی همچنین به نگه داشتن باکتری های خوب در آب کمک می کند تا بتوانند با نیتروژن و فسفات هایی که به دلیل زباله های گیاهی و ماهی ایجاد می شوند مقابله کنند. نگه داشتن آبهای سطحی نیز باعث می شود .

انواع فواره های استخر

دو نوع آبنما برای حوض ها وجود دارد: آبنماهای تزئینی که همان آبنماهای مدرن شهری آبنماهای هوادهی. آبنماهای تزئینی معمولاً برای زیبایی انتخاب می شوند که می توانند از چند پا تا 20 فوت دیدنی و یا بالاتر از سطح حوضچه استفاده کنند. آنها غالبا شامل نازلهای پاششی قابل تعویض هستند که می توانند الگوهای مختلفی ایجاد کنند ، از لایه های آبشار گرفته تا یک جت با شکوه.

در حالی که حرکت آب ناشی از پاشیدن یک چشمه شناور تزئینی برخی از هوادهیهای سطح با ارزش را ارائه می دهد ، آبنماهای هوادهی گالن های بیشتری از حرکت آب را در دقیقه (GPM)  فراهم می کنند. این بدان معناست که حجم بیشتری ، پاشیدن و حرکت آب نسبت به چشمه های تزئینی فراهم می کند. هوادهی فواره ها با الگوی V شکل هوادهی بیشتری را نسبت به سایر سبک ها انجام می دهد و اگر هوادهی هدف اصلی باشد ممکن است انتخاب بهتری برای استخر باشد.

انتخاب فواره های یک برکه

در هنگام انتخاب فواره حوضچه چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نوع الگوی پاشش و چه مقدار قدررت موتور (پمپ) نیاز است. اینها تحت تأثیر شکل و عمق حوض شما و همچنین انتخاب اینکه یک چشمه تزئینی یا هوادهی می باشد.

ملاحظات هنگام انتخاب نازل ها برای هوادهی

  • عمق: فواره های هوادهی در آبهایی که شش فوت یا عمق کمتری دارند ، به خوبی کار می کند.
  • شکل: حوضچه های نسبتاً گرد برای فواره های هوادهی مناسب هستند ، زیرا ممکن است فواره ها نتواند به همه مناطق یک استخر نامنظم برسد.
  • اندازه: هرچه حوض بزرگتر باشد ، آبنما یا همان فواره ها قدرت بیشتری نیاز خواهند داشت. اندازه همچنین ارتفاع پاشش را تعیین می کند. ارتفاع پاشش نباید بیش از نیمی از عرض استخر باشد تا از برداشت زیاد آب جلوگیری شود.

الگوهای پاشش برای فواره های تزئینی

هنگام انتخاب نازل ها ، الگوهای پاششی زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. ممکن است شما وسوسه شوید که یک مدل فوق العاده فانتزی را انتخاب کنید ، اما مؤثرترین الگوی پاشش برای هوادهی الگوی V شکل است. هرچه الگوی اسپری تزئینی بیشتری داشته باشد ، موتور شما بیشتر از هواساز کردن حوض شما سعی در پاشش می کند.

برخی از الگوهای سنتی پاشش شامل موارد زیر است:

    کریستالی: این الگوی دارای اسپری شگفت انگیز الماس است.

    تاج و گیسر: یک اسپری زیاد آب توسط اسپری های کوچکتر و پائین تر احاطه شده است تا الگوی آن مانند تاج به نظر برسد.

    ستون: این نازل قیف گسترده ای از آب شبیه به ستون شتر مرغ ایجاد می کند.

    درخت آلو: باریک تر از ستون ، این اسپری بلند می شود و به شکل گرد می افتد و ظاهر درخت را نشان می دهد.

چه قدرتی از موتور برای حوض شما نیاز است ؟

اگر از آبنما حوض به عنوان منبع اصلی هوادهی خود استفاده می کنید ، باید یک موتور را انتخاب کنید که 1.5 اسب بخار برای هر جریب آب دارد. اگر استخر فقط برای اهداف تزئینی باشد ، 1 اسب بخار در هکتار باید کافی باشد. اما اگر الگوی اسپری تزئینی بیشتری داشته باشد ، باید اسب بخار را تا 1.5 افزایش دهید.

مزایای فواره ها برکیفیت و سلامت آب

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آبنما موزیکال اینجا کلیک کنید.

مزایای فواره های حوضچه

سیستم هوادهی روشی ارزشمند برای مدیریت کیفیت آب استخر شماست. شما با استفاده از یک آبنما در  حوض ، ویژگی فوق العاده ای به دست می آورید که به حفظ کیفیت آب نیز کمک می کند. در اینجا مزایای استفاده از سیستم های هوادهی حوض ویا برکه وجود دارد.

کیفیت کلی آب شما را بهبود می بخشد

رسوب در پایین حوضچه شما می تواند گازهایی را آزاد کند که باعث از بین رفتن کیفیت آب می شود. فواره ها می توانند هوادهی مورد نیاز برای اکسیژن رسانی به آب و سالم نگه داشتن آن را فراهم کند.

به کنترل و کاهش رشد بیش از حد جلبک کمک می کند

با استفاده از سیستم هوادهی در حوضچه ، می توانید از مواد مغذی اضافی که باعث رشد و پیشرفت جلبک ها می شود ، جلوگیری کنید. هوادهی ناشی از فوارها ، اسپورهای جلبک را به قسمتهای عمیق تر حوضچه که در آن نور خورشید کمتری در دسترس است مخلوط می کند تا کمتر رشد کند.

بوهای بد را کاهش می دهد

فواره ها به انتقال آب از سطح حوضچه به پایین کمک می کنند. هوادهی توسط فواره ها  باعث اکسیژن رسانی به آب می شود و از جمع آوری گاز سولفید هیدروژن در پایین و در نهایت ، به میزان قابل توجهی این گازها را در حوض کاهش می دهد.

به ایجاد یک زیستگاه سالم برای ماهی کمک می کند

روند هوادهی همچنین به سالم سازی اکوسیستم حوضچه شما کمک می کند. با بهبود سطح اکسیژن در حوضچه ، ماهی و سایر موجودات آبزی می توانند شکوفا شوند و به سلامتی برکه شما کمک می کند.

فعالیت پشه را کاهش می دهد

پشه ها هنوز نیاز به آب دارند تا تخم هایشان را تخم ریزی کنند. آبنما در داخل حوض حرکت ثابتی در آب ایجاد می کند که به جلوگیری از پرورش پشه ها کمک می کند. فواید فواره ها به شما کمک می کند تا از آن ها به عنوان یک راه حل طبیعی برای کنترل پشه استفاده کنید.

تجمع رسوب پایین را کاهش می دهد

میزان تجزیه مواد آلی در شرایط کم اکسیژن بسیار کندتر است ، که اغلب منجر به ایجاد رسوب در پایین حوضچه ها می شود. آبنما یا همان فواره ها می توانند هوادهی مورد نیاز برای کاهش تجمع کل رسوبات آلی را فراهم کند.

تعمیر و نگهداری آبنما

آبنماهای داخل برکه احتیاج به تعمیر و نگهداری کمی دارند ، اما شما باید از پمپ محافظت کنید تا مطمئن شوید عاری از زباله هایی مانند برگ و دیگر چیزهای کوچک است. در بیشتر حوضچه ها ، دیگر نیازی به نگرانی از انسداد این نازل ها نیست ، زیرا شامل یک تخته سنگ در قسمت زیرین است. بیشتر برگها و میله های کوچک که به موتور نزدیک می شوند بلافاصله پودر می شوند.

اما در صورت گرفتگی پمپ ، موتور می تواند بیش از حد گرم شود. ساخت بیش از حد مواد معدنی همچنین می تواند به پمپ ، به ویژه درزگیرها و یاتاقان آسیب برساند. به همین دلایل ، ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار آنها را با آب تمیز بشویید.

نگهداری آبگیر ویا حوض ، خود از نظر زیست محیطی متعادل و زیبا یک کار یک زمانه نیست. این امر نیاز به مراقبت مداوم و پیشگیرانه توسط متخصصان مدیریت دریاچه دارد. برای بهره مندی از کلیه ی فواید فواره ها بهتر است از آبنماهای خود به درستی نگهداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *