بازسازی آبشارهای شهری

شهرها به دنبال یک آبشار هستند که مکانی برای تفریح ​​عمومی است. آنها یک آبشار را می خواهند که در آن دسترسی عمومی و جسمی به اندازه کافی – در تمام طول روز ، در تمام سال – برای آب و زمین وجود داشته باشد. شهرها همچنین یک آبشار را می خواهند که به بیش از یک هدف خدمت کند: آنها می خواهند محلی برای کار و زندگی و همچنین مکانی برای بازی باشد. به عبارت دیگر ، آنها مکانی را می خواهند که در همه ابعاد آن به کیفیت زندگی کمک کند – اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ».

در این مقاله به بحث در مورد اسکله ، آب نما شهری ، مراحل توسعه آن ، نوع شناسی بازسازی آبشارهای شهری ، مزایا و مضرات بازآفرینی آبشارهای شهری ، اصل توسعه پایدار و موفق برای آب نما و همچنین مطالعات موردی در جهان می پردازیم.

تأثیرات آب به عنوان یک عنصر برنامه ریزی در منطقه شهری

تعادل بین طبیعت و زندگی اجتماعی برای توسعه پایدار شهرها برقرار شده است. عناصر آب طبیعی شهری نقش مهمی در ایجاد این تعادل دارند. آب مهمترین عنصر برنامه ریزی است که آسایش جسمی و روانی انسان است. علاوه بر این ، محیط موجود را از نظر زیبایی شناختی و کاربردی در چندین ویژگی به ارمغان می آورد .

یکی از دلایل اهمیت منبع آب طبیعی در مناطق شهری تأثیرات زیبایی شناختی است که ایجاد کننده آن بر انسان است. این تأثیرات اثرات بصری ، کمکی ، تاکتیکی و روانی است. در درجه اول قدرت جذب افراد بر روی آبراه ها ، تأثیرات دید بصری آب بر آرامش است. در کل ، طرح های مربوط به آب عوامل حرکتی و آرامش را به خود می گیرد. جابجایی آب  نشاط و هیجان را به یک فضا می افزاید. آب راکد اثر آینه را در فضای خود به عنوان تصویری ایجاد می کند.

آب با استفاده از خواص نوری معمولاً به عنوان عنصر بازتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

توسعه آبشار

دونگ (2004) اظهار داشت كه معنی توسعه آب از نظر فهم متفاوت است. وی همچنین تأکید کرد که محتوای توسعه آبشارها با توجه به ویژگی های سایت ها و شهرها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، در ژاپن توسعه آبشارهای شهری یکی از سه مفهوم توسعه مرتبط با آب است. محل قرارگیری آن بین توسعه ساحلی و ساحلی است. همچنین ، این سطوح توسعه در حوزه های مختلفی قرار دارند. در اینجا ، توسعه ساحلی زمینه برنامه ریزی شهری ارزیابی می شود.

به گفته مورنا (2011) ، “توسعه آبشارهای شهری به طور گسترده ای به عنوان مرز توسعه شهری معاصر در نظر گرفته می شود و باعث جذب سرمایه گذاری و تبلیغات می شود. سیدنی ، لندن ، آمستردام ، هنگ کنگ ، توکیو ، تورنتو ، اوزاکا ، کوبه و دوبلین نمونه هایی از شهرهایی هستند که از طریق روند توسعه آبشارها توسعه یافته اند. “

توسعه آبشار باعث تحریک توسعه مدرن در شهرها شد. بنابراین ، درک نقطه عطف تاریخی توسعه آبشارها حائز اهمیت است .

الگوی معمولی توسعه آب نما

در طول تاریخ ، مناطق آبی ایده آل ترین منطقه زندگی برای انسان است که بتواند غذا ، اسکان ، تولید مثل ، دفاع و یادگیری و غیره را تأمین کند ، بنابراین ، بسیاری از شهرها یا شهرها از تاریخ تمدن تا امروز حاشیه آب ایجاد شده اند. ارووک ، اروودو ، اور و بابل نمونه ای از اسکان اولیه در حدود 6000 سال پیش است. در حال حاضر ، بسیاری از شهرها یا شهرهای چین ، انگلیس ، ایتالیا و آمریکا میتوانند به عنوان نمونه ای از اسکان ساحلی ارائه شوند.

شرکت فنی مهندسی نور آب آسمان پارسه متخصص در اجرای آبنمای مدرن شهری