ایده های ساخت آبنما موزیکال

ایده های ساخت آبنما موزیکال در محوطه سازی

با ایده های ساخت آبنما موزیکال در محوطه سازی آشنا شویم

پروژه های ساخت آبنما در محوطه سازی و زیباسازی باغ و فضای سبز در ساختمان های وسیع و بزرگ، از چندین قرن پیش رواج داشته است. قدمت استفاده از این ابزار به عنوان یکی از روش های زیباتر کردن باغ و فضای سبز به حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این روش در سرزمین های بین النهرین، یونان باستان و روم به کار گرفته می شد.
ایتالیا، اولین آبنمای مکانیکی را در قرن پانزدهم به این صنعت معرفی کرد. در قرن شانزدهم و هفدهم، انواع آبنما به ‌عنوان ابزارهای زیباتر کردن فضای شهری به کار می‌ رفتند. این آبنماها معمولاً با رقص نور همراه بودند. به تدریج، اشراف زادگان و بزرگان ایتالیا برای تزیین باغ های خود از آبنماهای نورانی استفاده می کردند. شاید به همین دلیل است که معماری آبنما در ایتالیا توسعه یافت و به یک اسطوره تبدیل شد.
این روش محوطه سازی و زیبا سازی پر باغ ها و فضای سبز به تدریج مورد توجه پادشاهان انگلستان، فرانسه و اتریش قرار گرفت و آنها تصمیم گرفتم تا انواع آبنما های تزئینی را در کاخ های سلطنتی خود بسازند.
امروزه شاهد آن هستیم که پروژه های ساخت آبنما موزیکال برای زیباسازی فضای شهرها، ساختمان های تفریحی، گردشگری و مکان های توریستی در سراسر جهان استفاده می شود. این مدل آبنمای موزیکال، در وسعت بزرگ معمولاً در میدان اصلی یا یک محوطه باز اجرا می‌ شود؛ اما می‌توان آبنمای موزیکال را با مقیاس بسیار کوچک تر برای محوطه سازی در باغ و فضای سبز نیز به کار برد.
اگر شما هم صاحب یک ویلا یا باغ هستید و به محوطه سازی و زیبا سازی آن فکر می کنید با خدمات شرکت مجری آبنما موزیکال می توانید این منظره جذاب و دیدنی را در کنار خود داشته باشید. در قسمت زیر با برخی از مهم ترین و زیباترین نمونه های آبنما آشنا می شویم.

ایده های ساخت آبنما موزیکال

انواع آبنما موزیکال برای باغ و محوطه سازی ویلا

آبنما موزیکال با ابعاد و اندازه های مختلف در شکل های خلاقانه قابل نصب برای محوطه سازی می باشند. آبنمای موزیکال را می‌توانید لابه لای گل ها و گیاهان نصب کنید؛ به طوری که چشمه‌ های خروجی آب همراه با نور یا موسیقی گوش نواز، از مسیر مشخصی در میان گیاهان به سمت مجرای اصلی هدایت شوند. منشاء خروج آب می تواند به شکل حیوانات باشد؛ به طور مثال آبنما هایی به شکل ماهی برای محوطه سازی بسیار زیبا هستند.
از دیگر از پروژه هایی که می توانید برای ساخت آبنما موزیکال از آن استفاده کنید، چشمه های کوچکی است که به سبک چینی طراحی می‌شود. این مدل آبنما در فرهنگ چین بسیار رواج دارد و می‌تواند برای زیباتر کردن باغ و فضای سبز مفید باشد. صدای دلنشین آب به همراه موسیقی ملایم، همان چیزی است که در باغ‌ های ژاپنی و چینی استفاده می ‌شد تا آرامش دهنده باشد. در انتهای این مدل آبنماها می توانید حوضچه بسیار کوچکی قرار دهید که محل نگهداری ماهی ها باشد تا جلوی کار را زیباتر کند.
برخی از شرکت های مجری آبنما موزیکال طرح ها و ایده های خود را به گونه ای اجرا می‌کنند که چشمه‌های آب از لابه لای صخره ها و سنگ ها خارج شود. این مدل آبنما به همراه نور پردازی و موزیک، جلوه خارق ‌العاده‌ای را برای محوطه سازی به وجود می‌آورد. تمام ایده های فوق برای باغ و ویلا مناسب هستند؛ کافیست مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس مراحل اجرا را به شرکت ‌های طراحی و ساخت آبنماهای موزیکال واگذار نمایید.

https://www.homestratosphere.com/types-fountains/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *