آبنما کف خشک چیست

آبنما کف خشک چیست

در مقالات قبلی این سایت در مورد انواع آبنما از جمله آبنما موزیکال ، آبنما دیواری ، آبنما سنگی و نحوه کار هر کدام صحبت کردیم.در اینجا هم قصد داریم در مورد یکی دیگر از آبنماها ، بنام آبنما کف خشک که با آبنماهای معمولی تفاوت زیادی دارد ، صحبت کنیم.اگر دوست دارید بدانید که آبنما کف خشک چیست ، در ادامه با ما همراه باشید.

همه می دانند که آب باعث آرامش اعصاب فرد می شود و استرس را از بین می برد.در نتیجه ، وجود آب در مناطق مختلف از جمله مناطق تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار است.امروزه معماران و طراحان مفاهیم جدیدی را برای تعامل با آب ارائه می دهند.در حال حاضر آبنماهای کف خشک محبوبیت ویژه ای دارند.این نوع آبنماها ، از هر لحاظ متفاوت و منحصر بفرد هستند و این اسم خود را مدیون این واقعیت هستند که فاقد مخزن استاندارد هستند.در واقع آنها در زیر زمین پنهان شده اند و این تصور ایجاد می شود که آب از سطح آسفالت مستقیماً در حال پاشیدن است.

این نوع آبنماها به زیبایی نورپردازی شده اند و برای نورپردازی آنها می توان  از چراغ های هالوژنی یا LED استفاده کرد تا روشنایی ایجاد کنند.LED ها می توانند تا 100 تغییر نور رنگی مختلف ایجاد کنند.

برخی از آنها نیز موزیکال هستند و پاشش آب همراه با موزیک است.هنگام پخش موسیقی ، دانه های آب از زیر زمین به هوا پاشیده می شوند.در زیر تابش نور ، زمین مانند آینه می تابد ، که نفس بازدید کنندگان را می گیرد.هنگامی که موسیقی متوقف می شود ، همه چیز به آرامش اصلی برمی گردد.

آبنما کف خشک چیست و چگونه کار می کند

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید آبنماهای کف خشک به گونه ای طراحی شده اند که تمام تجهیزات اصلی آنها از جمله لوله ها ، نازل ها ، شیرآلات و پمپ ها زیر زمین و زیرپای ما پنهان هستند و هنگامی که فواره در حال اجرا نیست ، بر ترافیک یا پیاده روی عابران تأثیر نمی گذارد و می توان از منطقه خشک آن برای موارد دیگر استفاده کرد.

آبنماهای کف خشک  ، زمانی که در حال اجرا هستند ، مکانی را برای بازی در نزدیکی آب به بازدید کنندگان ارائه می دهند.در حالی که آبنمای کف خشک در حال اجرا است ، به کودکان اجازه می دهد با ستون های آب در آبنما بازی کنند.به خصوص در تابستان که هوا بسیار گرم است ، آبنما کف خشک می تواند احساس خنکی برای مردم ایجاد کند.

آبنما کف خشک برای هتل ها ، پارک ها ، مراکز خرید ، ساختمان ها ، رستوران ها ، صحنه خیابان ، میادین شهر و مکان های دیگر مناسب است.

آبنما کف خشک چگونه کار می کند

آبنما کف خشک چگونه کار می کند

این فواره ها چیزهای متفاوتی هستند ، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند ، آب همیشه از کف بیرون می ریزد.این آبنمای منحصربفرد ، از چهار قسمت شامل سیستم کنترل رایانه ، سیستم خط لوله تزریق ، سیستم لامپ رنگارنگ ، سیستم صوتی استریو تشکیل شده است.
شکل پاشش آب و رنگ لامپ با توجه به آهنگ و سرعت موسیقی تحت نشانگر سیستم کنترل رایانه تغییر می کند ، شکل و ارتفاع پاشش آب با تغییر ریتم موسیقی تغییر می کند.

امیدوارم حالا که مقاله آبنما کف خشک چیست را مطالعه کردید ، اطلاعات کافی در مورد آبنما موزیکال دریافت کرده باشید.اگر فکر می کنید ، در این مورد نیاز به اطلاعات یشتری دارید ، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما در این زمینه کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *