در مقالات قبلی در مورد آبنما و انواع آبنما صحبت کردیم.شرکت آب و آسمان پارسه در اینجا می خواهد به چند نکته مهم و کاربردی در مورد استفاده از آبنما اشاره کند.اگر  به این موضوع علاقمند هستید،حتما ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

با اجرا و نصب انواع آبنما نظیر آبنما موزیکال در مکانهای پر رفت و آمد مثل پارک ها و مکان های تفریحی میتوان فضایی زیبا و آرامش بخش ایجاد کرد.اما از آبنما علاوه بر محیط های خارج از خانه در داخل منازل نیز میتوان استفاده کرد.

آبنما دیواری نوعی از آبنما است که میتوان آن را در محیط داخل منازل استفاده کرد و با استفاده از آن ، حس آرامش و طراوت را برای ساکنان فراهم کرد.

نکاتی در مورد طراحی و ساخت آبنما

در طراحی و ساخت انواع آبنما باید نکات زیادی را مد نظر دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

آبنما را نباید نزدیک درختان و زیر درختان نصب کرد ، چون آبنما ممکن است توسط فضولات پرنده ها و حشرات و برگ درختان ، کثیف شود.این ذرات ممکن است حتی باعث گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ ها و رساندن آسیب به آبنما شوند.

برای اجرا و ساخت آبنما موزیکال ، از تجهیزات مختلفی استفاده میشود.این تجهیزات و وسایل در داخل گودال ها و حفره هایی در درون حوض قرار میگیرند.برای محافظت از این تجهیزات باید آنها را بوسیله شبکه های آهنی در داخل گودال پوشش داد.

در فصل زمستان باید آب موجود در لوله های آبنما ها را خارج کرد تا از یخ زدگی لوله ها و آسیب به آبنما جلوگیری شود.

برای جلوگیری از یخ زدگی پمپ ها در فصل سرما ، بهتر است آنها را باز کرده و بعد از پایان سرما آنها را در محل خود دوباره نصب کرد.با اینکار میتوان تا حدی از آسیب به آبنما و صرف هزینه های زیاد مربوط به تعمیر آن جلوگیری کرد.

اجرا و ساخت آبنما موزیکال

آبنما ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به مکانی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرند در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید میشوند.پمپ مورد استفاده در فواره ها نیز باید بسته به موقعیت محل نصب و حداکثر توان مصرفی موردنیاز فواره انتخاب شود.

آب موجود در آبنما آب و آتش باید بصورت دوره ای جهت نظافت آبنما تخلیه شود.برای این منظور آبنما باید به یک سیستم تخلیه و سر ریز آب مجهز باشد تا براحتی بتوان آب آن را تخلیه کرد.

به منظور حفظ امنیت در آبنما ، باید کابل های تغذیه برق داخل حوض را در داکتهای مخصوصی قرار داد.

آبنما و سایر سازه های آبی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها ایفا میکنند،بطوریکه امروزه خیلی از افراد در فضای داخلی منزل و یا فضای بیرونی شان از چنین المان های پرطرفدار و دلپذیری به خصوص در فصل گرما استفاده میکنند.

اگر به دنبال بهترین مجری آبنما هستید ، شرکت آب و آسمان پارسه مناسب ترین شرکت پیشنهادی ما به شماست. برای ارتباط با این مجموعه میتوانید با شماره های درج شده در همین سایت تماس حاصل فرمایید.