آبنما آب و آتش

شما می توانید از صدای نرم و فریبنده آب لذت ببرید شعله ای که در مرکز کاسه می سوزد می تواند تصویر شگفت انگیزی را برای بیننده به نمایش در آورد.

چشمه آتش و آب” که معمولاً از آن به عنوان “فواره میدان دیزنگوف” نیز یاد می شود. این چشمه که در سال 1986 در یکی از میدان های شهرتل آویو توسط هنرمند اسرائیلی ساخته شد.
این چشمه به مدت ده سال توسط آگام ساخته شده و یکی از مشهورترین خلاقیت آگام است.این چشمه شامل یک یک بعد توهم و یک جنبش ، هم برای آثار هنری و هم استفاده هنر همراه با فناوری می شود.

تکنولوژی آن به این صورت بود که مکانیسم آن در ساعات مختلفی از شبانه روز فعال می شد و چرخ ها را بر روی لولا آن می چرخاند و آب را به اشکال مختلف به بالا و اطراف و آتش را هم به سمت  بالا می انداخت و هم زمان با این حرکات و فعالیت های آب و آتش موسیقی پخش می شد. در طی ای سالها به دلیل هزینه بالای نگهداری این چشمه انتقادات زیادی را از ساکنین تل آویو جلب کرد. و در سال 2012 دوباره مرمت و افتتاح شد. و در آخر پس در سال 2016 بر اثر تخریب میدان  شهر از بین رفت .

شکل امروزی آبنمای آب و آتش به این صورت است که در نازل های آن علاوه بر خروج آب، از ترکیب آتش نیز به آن استفاده می شود. استفاده از این نازل ها در آبنماهای موزیکال و خصوصا آبنما هایی که سرعت بازی در آنها زیاد به جهت ایجاد هیجان می باشد توصیه می شود. ویژگی خاص این نازل ها قرار گرفتن آتش بر روی آب و خروج آن کنار آب می باشد که جلوه زیبایی را پدید می آورد.

برای مشاهده انواع آبنما ریتمیک اینجا کلیک کنید.

نازل های آب و آتش

آبنما پارک آب و آتش

آبنمای موزیکال آب و آتش

آبنمای موزیکال پارک آب و آتش